• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

PIO: Åh va skönt att det gått så bra. Sån himla skillnad mot förra gången. Va skönt att amningen fungerar. Finns inget bättre än när man får ta med bebis hem.

Zvartaliljan: Jobbigt med gulsoten och jag lider med dig som måste bo på neo. Har ni honom på rum nu eller ligger han fortfarande på sal??? Styrke kramar till er!!!!

Åh va skönt med ännu en dag med sol. Tror jag ska ta mig till en park och sola lite. Har fått en massa färg i ansikte och överkropp. Gör att man känner sig lite piggare. Ska inhandla mina sista grejjer också. Och det bebben skall åka hem i från bb:) Älskar shopping:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Uddabus

Nä nu får bebis snart ploppa ut så jag får tillbaka min kropp...

Såå trött på att vagga fram, knappt kunna gå, komma ur sängen osv... Hmm

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-07 23:10:03 följande: 
    Jag hade så grönjävulskt ont att förlossningen ville att vi skulle komma in på en ytterligare koll och där blev vi sedan kvar och jag fick äta middag som vi inte hann med hemma, bada och sedan presenterades jag för lustgasen och senare för epiduralen. Runt kl 23-24 gick vattnet och kl 02.45 den 2/12 välkomnade vi sonen till världen.

Nu med facit i handen hade vi kunnat stanna hemma längre, men jag tyckte det var svårt att veta första gången och allt. Nu vet man vad man har att vänta så bara omständigheterna tillåter blir vi nog hemma lite längre innan vi åker in. 
    Har också en son född 2/12! Är född 2005 så han är äldre än din.

Jag har inte heller märkt några slemproppar de andra gångerna. Hur länge man klarar sig hemma beror mycket på hur man klarar av att hantera smärtan själv, hur lång tid man har att köra till förlossningen och om man ex. ska lämna barn hos barnvakt på vägen. Rekommenderar TNS så att man kan vara hemma längre och få smärtlindring på vägen in men även efter att man kommit fram. 
  • Polarlantis

Jag är också enormt less på att vara gravid nu, BLÄ! Ont överallt och framförallt går det inte att sova Rynkar på näsan

• PIO

Zvartaliljan- ja vet precis hur du känner. Jag hade panik den sista veckan innan vi fick komma hem. Sonen blev sjuk o ja ville bara hem men kunde inte lämna freja. Hemskt!!! Lider verkligen med dej. Freja fick oxå sola men bara ett dygn. Hoppas verkligen ni slipper den där lampan snart. Freja väger 2150 så då e ju våra små nästan lika stora :) ett stort lycka till o ja tänker på dej o din bebis!

• LillSnurr82

Jag är med less på att vara gravid , speciellt nu när man är gräsänka med en dotter på 1 år som behöver sin uppmärksamhet , en hund som måste ut flera ggr/dag och minst en lång promenad/dag plus en katt och en häst.. Suck! Känns i min kropp att jag rör på mig lite för mycket vill jag lova :/

Skulle till bm i dag vid 14.00 på v35 kontroll. Men är som sagt ensam , det är precis den tid vi äter och jag hitta ingen barnvakt. Tror inte min dotter har ro att sitta still i vagnen under tiden. Hon har vart med en gång men då var sambon med och bara det var bökigt. Så jag ringde och avboka tiden.. Ska ju dit igen om 2 veckor.

Nu blir det ut i solen och njuta hela dagen i stället :)

• PojkarnasMamma85
    Polarlantis skrev 2012-05-08 08:56:40 följande:
    Jag är också enormt less på att vara gravid nu, BLÄ! Ont överallt och framförallt går det inte att sova Rynkar på näsan
    Samma här, fick sova helt okej igår men det var första gången på nån vecka och inatt var det lika illa igen. Sov verkligen inte många timmar pga värkande rygg!
  • Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-08 09:27:42 följande:
    Samma här, fick sova helt okej igår men det var första gången på nån vecka och inatt var det lika illa igen. Sov verkligen inte många timmar pga värkande rygg!
    Ush din stackare!