• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Varit på TUL idag.
    36 v + 2 dgr (bara 25 dagar kvar till bf nu)
    Bebis har vuxit till sig bra. Ökat och ligger nu bara ca 10% under.
    Beräknad vikt nu är drygt 2500g. 
    Huvudet ligger långt ned i bäckenet. 
    Läkaren har sagt pojke hela tiden och det syntes jättetydligt idag.
    Nu behövs inga fler kontroller på spec. mödravården. Allt ser jättebra ut. Skönt.

• LillSnurr82

Ett halvblod, egen uppfödning. Ägde mamman som jag tyvärr fick ta bort strax innan jul. Min syster har även en halvbror till min ( samma mamma) som oxå är egen uppfödning han är 8 år . Sen har vi en shettis oxå :)

• emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 18:36:23 följande:
    Ett halvblod, egen uppfödning. Ägde mamman som jag tyvärr fick ta bort strax innan jul. Min syster har även en halvbror till min ( samma mamma) som oxå är egen uppfödning han är 8 år . Sen har vi en shettis oxå :)
    Åhh vad man längtar efter att kunna rida ordentligt, min "gammelhäst" som jag ridit hela tiden har fått en hovböld nu så han måste vila, min slyngel vågar jag inte sätta mig på nu när man är gravid, han är nog hur snäll som helst egentligen men man vill ju känna sig säker. Hoppas att det blir en bra förlossning så man läker snabbt, isf är det ju inteså lång tid kvar tills man sitter i sadeln igen. Just nu är det tömkörning och miljöträning med slyngel som gäller, iofs bra det oxå ;)
  • LillSnurr82

Min får sommarlov fr.o.m. I dag då han får gå ut på sommarbete. Tills nu har jag hunnit tränsa honom , longera i alla gångarter och haft jord på honom. Så fort bebis kommit blir det att börja tömköra och vänja honom vid sadeln osv. Har tänkt börja rida lektion på ridskolan så fort jag känner mig redo så man kommer upp på hästryggen snarast. Har inte ridit sen typ förra sommaren innan min gammeltant blev dålig igen.. :(

• emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 18:51:22 följande:
    Min får sommarlov fr.o.m. I dag då han får gå ut på sommarbete. Tills nu har jag hunnit tränsa honom , longera i alla gångarter och haft jord på honom. Så fort bebis kommit blir det att börja tömköra och vänja honom vid sadeln osv. Har tänkt börja rida lektion på ridskolan så fort jag känner mig redo så man kommer upp på hästryggen snarast. Har inte ridit sen typ förra sommaren innan min gammeltant blev dålig igen.. :(
    Våra ska ut på bete i början på juni,  då är det ju bara 2 veckor kvar innan bebis kommer så då kommer man väl inte ha någon superenergi direkt.
    Spännande med inridning och sånt, vad är det för ras? hur gammal är hon eller han? Min slyngel är nyligen fyllda 7 år, han har mest gått på lösdrift och inte gjort så jättemycke förrän jag fick honom :) Det är så roligt med unghästar men man är ju lite mesig med ridningen när man är van vid gammelhästen som är en klippa. Det kan ju slå ner en bomb bakom honom utan att han hoppar till. slyngeln hoppar för lite av varje han ;)
  • LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-05-08 19:09:46 följande:
    Våra ska ut på bete i början på juni,  då är det ju bara 2 veckor kvar innan bebis kommer så då kommer man väl inte ha någon superenergi direkt. Spännande med inridning och sånt, vad är det för ras? hur gammal är hon eller han? Min slyngel är nyligen fyllda 7 år, han har mest gått på lösdrift och inte gjort så jättemycke förrän jag fick honom :) Det är så roligt med unghästar men man är ju lite mesig med ridningen när man är van vid gammelhästen som är en klippa. Det kan ju slå ner en bomb bakom honom utan att han hoppar till. slyngeln hoppar för lite av varje han ;)

En halvblods valack på 2 år. Red in syrrans häst (som är halvbror till min, samma mamma.. Mitt gamla sto alltså) som är 8år i år. Älskar att rida in och till hästar.. Annars är det hoppning som gäller för min del. Var det jag tävla med mamma hästen..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Dancia
    blomman1990 skrev 2012-05-08 18:44:39 följande:
    30 dagar kvar

Längtar tills jag också bara har 30 dagar kvar, då börjar nedräkningen verkligen på riktigt :). Själv har jag 57 dagar kvar idag.
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-05-08 19:29:30 följande:
    Längtar tills jag också bara har 30 dagar kvar, då börjar nedräkningen verkligen på riktigt :). Själv har jag 57 dagar kvar idag.

Nej, skrev fel, 47 dagar kvar ;)