• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Jag kommer bara ha vanliga kläder sedan en fleecefilt lite omstoppad. De ska ju inte vara ute mycket när man ska ut i bilen osv :)

• Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-05-08 13:08:08 följande:
    Hur gör ni med varmare kläder till den lille när ni ska hem från sjukhuset?
    Ok, några ombyten med bodys osv men ska man ha med ngt varmare också? Vi har iaf fortfarande frost här och det kan ju lika gärna vara +25 som +5 och regn när man ska ut i vida världen... Tänker mig en lite för stor fleeceoverall kanske? Eller är det bara dumt? Svensk sommar är å andra sidan inte helt pålitlig värmemässigt...
     Tankar och idéer tack!  
    Stickad kofta, mössa och filt räcker gott.

Gammelmamman: Håller tummarna!

Idag har jag varit med dottern och tittat på när de hade gympa med dagis. Jättemysigt. Sedan blev det ett kort stopp i affären på vägen hem och då fick jag så nedrans ont i magen. Tänkte att om inte det här släpper så är det på riktigt. Det lugnade sig dock men jag har fortfarande inte kommit igång med brödbaket som jag hade inplanerat, det får bli efter sonen kommer hem från skolan om en liten stund.
    Skulle vilja storstäda hela huset inför bebisena ankomst men är så trött och mår illa så jag orrkar inte...     
  • PojkarnasMamma85
    Polarlantis skrev 2012-05-08 13:08:08 följande:
    Hur gör ni med varmare kläder till den lille när ni ska hem från sjukhuset?
    Ok, några ombyten med bodys osv men ska man ha med ngt varmare också? Vi har iaf fortfarande frost här och det kan ju lika gärna vara +25 som +5 och regn när man ska ut i vida världen... Tänker mig en lite för stor fleeceoverall kanske? Eller är det bara dumt? Svensk sommar är å andra sidan inte helt pålitlig värmemässigt...
     Tankar och idéer tack!  
    Har funderat på detta jag med och inte kommit fram till så mycket. Men i bb-väskan finns en lite tjockare tröja och så får man väl lägga på en filt eller nåt om det skulle vara kallt. Sen får man se hur vädret är när lillen har kommit och komplettera då.
  • Baby1112

Märkligt hur två graviditeter kan skilja så!!! Med dottern var jag hur pigg som helst sista halvan, bara lagom svårt att sova, ingen foglossning bara lite sd då och då. Jobbade till en vecka innan hon göddes. Var kul att vara gravid...

Nu... Inte alls kul! Allt känns bara pest... Försöker peppA mig själv, men det går sådär... :/

Ang. Kläder så tänkte jag bara ha en tjockare tröja och sen filt över bebisen hem... Sen hoppas jag på lagom sommarvärme!!! :)

• lycka 4

Bm besöket avklarat. V32. Blodtryck 105/70. Socker 3,8. Hjärtljud 123-127. Vikt + 7 kilo. Sf mått 29. Hon ligger fortfarande på tvären m huvudet åt vänster

• Elvis Mamma

Varit på tillväxt ultraljud idag. V. 34 å lilltjejen väger nu 2100 gram. Hjärtljud 125-130 och hon är fixerad

• Pluttan
    Lina007 skrev 2012-05-08 12:37:59 följande:
    Ja då var första klädbytet gjort för idag! Det är väl typiskt, när man fått på sig en tubklänning och faktiskt känner sig fin så ska man bli så till sig när sambon ringer hem på lunchen att man sölar och att det så klart hamnar på magen!
    Bara att gå till den roliga garderoben och se om man kan hitta något annat... :-P
    Hahahaha.
    Tänk att det finns sådana som jag det trodde jag knappt.
    Jag år precis likadan. Fast jag kan knappt ha rena klåder en hel dag någon gång. Tjoffs, så ligger maten på magen istället för i munnen.
    Min sambo skrattar och säger att man kan inte mata bebis utsidan på magen.
  • RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-05-08 14:29:00 följande:
    Bm besöket avklarat. V32. Blodtryck 105/70. Socker 3,8. Hjärtljud 123-127. Vikt + 7 kilo. Sf mått 29. Hon ligger fortfarande på tvären m huvudet åt vänster
    Precis så låg min unge också, inte förrän i v.35 (34+1)  tror jag att det var så hade han lagt sig åt rätt  håll. Men spelar det någon roll för dig som ska snittas? Eller kollar dom mest för att det är bra att veta?
  • Elvis Mamma

Har även gjort tapp mätning idag, tappen har minskat 1,5 cm på 2 veckor men har fortfarande en okej längd enligt läkaren