• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Uddabus - mitt största problem kommer också vara smärtan. Är smärtkänslig, men Aurorabm har försökt lugna mig mycket ich det känns bra. Mitt jobb är att andas, resten får jag inte ens tänka på!!

• Uddabus

Åh va skönt att det är fler som oroar sig för smärtan...

Jag har liksom
    Inte haft tid att fokusera just nu... Kanske läge att göra det nu;) har ju fött två barn sedan innan så det ska nog gå bra men orolig kan man ju vara ändå..

Träna lite avslappning o sånt kanske...

• 84Maria
    gizmolarson skrev 2012-05-17 13:18:33 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag å myser med våran son på BB..
    Grattis
  • Emma Stark

Gismolarzon: Stort grattis till pojken :D Det verkar ha gått väldigt fort, sköööönt för er :) Nu är det överstökat och du har bara det bästa framför dig :D Härligt. Längtar nåt otroligt tills det är min tur :/

• 84Maria
    Cataleya skrev 2012-05-17 14:43:11 följande:
    Jag kommer säkert va sist ut! Haha

Det blir nog du och jag kvar i tråden sist då.. Har bf den 28e juni. Gick över med dottern så jag antar att jag kommer göra det nu med.
  • Sweet life

Sitter här och försöker knåpa ihop ett förlossningsbrev... Jag som förstföderska vet ju inte vad jag har att vänta mig, eller jag vet hur det känns med värkar om det nu känns som när jag fick missfall i vecka 16 för 1,5 år sen...

Men jag vet ju vad jag inte vill och att jag vill vara så aktiv som möjligt för att ta hjälp av tyngdlagen. Har alla här skrivit förlossningsbrev?

• Emma Stark
    Men jag vet ju vad jag inte vill och att jag vill vara så aktiv som möjligt för att ta hjälp av tyngdlagen. Har alla här skrivit förlossningsbrev?
    Jag har skrivit förlossningsbrev, men det är tydligen inte så vanligt nu för tiden eftersom mycket skrivs in i journalen som skickas elektroniskt till förlossningen...

Min BM läste igenom brevet när jag var där igår och hon sa att det som jag skrivit, det är så som de alltid försöker jobba men att jag skulle stryka under sånt som var EXTRA viktigt för mig.

Det som är "speciellt" för mig är att jag vill försöka använda mig av dyktekniken så långt det bara går och att jag vill ligga i ett mörkt nersläckt rum och ha med mig min egen musik. Annars var det väl mest rutingrejer jag hade skrivit typ...

Men för sin egen skull är det ju iaf bra att skriva ett brev, då går man ju mentalt igenom vad man vill ha för förlossningsupplevelse :) 
  • Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-05-17 18:15:55 följande:
    Jag har skrivit förlossningsbrev, men det är tydligen inte så vanligt nu för tiden eftersom mycket skrivs in i journalen som skickas elektroniskt till förlossningen...

Min BM läste igenom brevet när jag var där igår och hon sa att det som jag skrivit, det är så som de alltid försöker jobba men att jag skulle stryka under sånt som var EXTRA viktigt för mig.

Det som är "speciellt" för mig är att jag vill försöka använda mig av dyktekniken så långt det bara går och att jag vill ligga i ett mörkt nersläckt rum och ha med mig min egen musik. Annars var det väl mest rutingrejer jag hade skrivit typ...

Men för sin egen skull är det ju iaf bra att skriva ett brev, då går man ju mentalt igenom vad man vill ha för förlossningsupplevelse :) 
    Ja, det som är viktigt för oss är att sambon INTE vill klippa navelsträngen. Han är livrädd för allt som har med blod och sånt. Han har inte gjort det med de tidigare barnen och vill inte göra det den här gången heller...
  • Cataleya

84maria, nja... Har bf den 1:juni, men det känns som alla andra får utan jag själv! 5 vänner till mig har fått sina bebisar alla för tidigt i rimlig tid. En tjej och jag hade samma bf, hon fick 1 maj :d så det är mer att jag känner mig efter haha men just nu känns det som man kommer vara gravid livet ut :D