• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Gizmolarsson: Ett stort Grattis!!

Här har vi en riktig skitvecka......
    Var hos bm i måndags-jättemysigt!
    Lämnade då urinprov pga att jag har gbs och de skulle kolla urinen för sista gången innan förlossningen.Fick ett telefonsamtal på tisdagen från bm att jag måste lämna ett nytt prov då det jag lämnat visade på flera olika bakterier.....så nu ska man behöva oroa sig över det oxå,innan man får resultatet.
    Igår ringde min yngste sons lärare....då har den lille plutten fått en fotboll på tummen! bruten!!in till sjukhuset med honom...så nu är han gipsad  och massa återbesök med sjukgymnastik osv väntar.Sen kom min andra sons tider till MR på hjärnan,nästa vecka! Känns som att vi kommer att BO på sjukhuset framöver!!!

Själv vaknade jag med ont i örat,molvärk i både mage och rygg.......GNÄLL!!!!
    Känner mig irriterad och trött,har varit så possitiv hela graviditeten,men nu är det riktigt jobbigt:((        

• Elvis Mamma

Stort Grattis gizmolarson! Så härligt med alla bebisar som kikar ut! imorse när jag skulle klä på mig så kände jag hur de rann längs benet å på golvet blev de en pöl, ingen tvekan om att de var vatten som läckte men de är tydligen jätte vanligt att man läcker lite veckorna innan förlossningen så de är bara å avvakta å se, har kontroll på spec mvc på måndag för extra TUL pga mitt sf mått som är alldeles för litet så då får dom passa på att kontrollera mängden fostervatten samtidigt.

• Sommarblommor

JennieJ: min förlossning stannade också av igår till personalens förvåning. Nu ligger jag på antenatala avd med order om att ta det mycket lugnt för att det inte ska sätta fart igen. Det är tradigt men hellre det än ett pyre i kuvös. Jag hoppas det blir du som föder först!

V 33 + 6
  • Sommarblommor

JennieJ: min förlossning stannade också av igår till personalens förvåning. Nu ligger jag på antenatala avd med order om att ta det mycket lugnt för att det inte ska sätta fart igen. Det är tradigt men hellre det än ett pyre i kuvös. Jag hoppas det blir du som föder först!

V 33 + 6
  • JennieJ
    Sommarblommor skrev 2012-05-17 16:14:51 följande:
    V 33 + 6

Åh vilken tur i ditt fall att den lille/lilla blir kvar ett litet tag till!! Själv vill jag på ett sätt att mIn gosse ska komma nu samtidigt som jag vill gå 37 hela veckor och då är de 3 dagar kvar så de är inte så farligt! Håller tummarna för dig/er
  • Tre Flickor

Haha babyboom idag? Förvånad Skrattande

Lycka till JennieJ!
    Elvis mamma, hoppas att du slipper vänta alltför länge.
    Sommarblommor, hoppas att bebis håller sig kvar lite till