• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    LillSnurr82 skrev 2012-05-16 19:31:19 följande:
    Typiskt:( nej de andra recept fria salvorna hjälper inte ett skit tycker jag inte. Använder xyloproct salvan varje kväll för att det inte ska bli värre. Dag tid kan man ju inte ens använda den. Vit salva som färgar av sig genom trosorna och på byxor och allt och går inte bort i tvätten. Värdelöst!!!!

Ja det är ju det som är så tråkigt. Inte nog med att man ska dras med skiten, preparaten förstör ens kläder också... Använder också salvan endast kvällstid.

Tycker de som tillverkar salvan kan ta och sätta lite fart!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

Lina: håller med! När jag första gången var inne och skulle hämta ut salvan hade den vart slut i en månad redan då. Det är ju i alla fall en månad sen.. På 2 månader tycker man att de borde kunna framställa lite salva eller vad nu problemet är..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • NinnaBus

Varför måste kroppen retas så...
    Haft rejäla smärtsamma sammandragningar/förvärkar nu ikväll som varit rätt så regelbundna med.
    Var liiiite tufft att få barnen i säng samtidigt måste jag säga (sambon jobbar).
    Men så satte jag mig med varm vetepåse och så försvinner allt igen...
    Molar en del i ryggen och nedre delen av magen fortfarande. Men sammandragningarna och den där extrema smärtan som man måste andas sig igenom har försvunnit helt...
    Det kan väl starta på riktigt nån gång istället för att hålla på så här...

37v + 3dgr
  • Lina007

Om hon inte håller på att fixera sig nu, då vet jag inte vad, då vill jag gärna veta vad som kan ila och göra så ont! Jag verkligen känner hur hon bökar på långt där nere och nu har hon hållit på i över en halvtimme och det känns ju verkligen så man vill ju bara skrika...

Fel att bara komma ut? :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Elskling123

Någon som vet något om bebisar som är lite mindre än förväntat?
    Jag va på UL idag (v.36+4) och min bebis växer tydligen inte så mycke som den borde :(
    Dom säger att h*n inte avviker mycke från det "normala" och att man i säkerhetsskull ska hålla koll på att h*n växer till sig tills jag ska föda..
    Så nu kommer jag få springa på UL i gång i veckan i princip tills bebis bestämmer sig för att komma ut.. nu önskar jag inget annat än att h*n stannar kvar i magen o växer till sig tills åtminstone 9 juni som ja ä beräknad till...
    Alla andra värden har varit bra vad dom sett, men bebis är liten :(
    någon som har erfarenhet av att allt varit bra fast deras bebis varit lite mindre än vanligt???

usch känner mig så orolig...försökt proppa i mig allt jag kan idag och hoppas på att det skulle hjälpa någorlunda...       

• Dancia
    Elskling123 skrev 2012-05-16 23:41:07 följande:
    Någon som vet något om bebisar som är lite mindre än förväntat?

Jag va på UL idag (v.36+4) och min bebis växer tydligen inte så mycke som den borde :(

Dom säger att h*n inte avviker mycke från det "normala" och att man i säkerhetsskull ska hålla koll på att h*n växer till sig tills jag ska föda..

Så nu kommer jag få springa på UL i gång i veckan i princip tills bebis bestämmer sig för att komma ut.. nu önskar jag inget annat än att h*n stannar kvar i magen o växer till sig tills åtminstone 9 juni som ja ä beräknad till...

Alla andra värden har varit bra vad dom sett, men bebis är liten :(

någon som har erfarenhet av att allt varit bra fast deras bebis varit lite mindre än vanligt???

usch känner mig så orolig...försökt proppa i mig allt jag kan idag och hoppas på att det skulle hjälpanågorlunda...       

Min son låg på -23% på ett TUL. Han vägde 2755 gr och var 47 cm lång när han föddes i vecka 38+2. Han mådde bra och var ändå inte alldeles för liten :). Han hade mest problem med att få rätt tag om bröstvårtan och blodsockernivån var för låg de 4 första dagarna så det fick bli flaskmatning tidigt. Han blev inte heller av med din gulsot så vi fick ligga inne och sola honom ett par dagar men jag vet inte om gulsoten hade varit lättare för honom att bli av med om han hade varit större när han föddes. Det var iaf inga allvarliga problem alls och han växte till sig väldigt fort :).
  • Polarlantis

TJOHOOO!!! Har nog inte så tokig koll på min kropp trots allt! Skrattande
    Var hos BM igår och hjärtslagen var på 150 och sf ca 34. Hon klämde och kände men kunde inte känna huvudet och jag sa att det ligger nedåt helt säkert, tom. foglossningen fram har blivit bättre. Men hon tyckte det var lite skumt för samtidigt låg den och tryckte uppe i överkant...så hon raggade tag på en dam med UL-maskin och vips fick vi se den lille i magen! VILKEN BONUS! Där låg den och andades och myste och huvudet låg så långt ner/långt bak att det nästan inte gick att se ens med UL, hon fick trycka hårt för att se konturen! WIII!!! Så jag sa det att kanske jag ändå har rätt att den kommer tidigare ändå? Ja kanske det höll BM med, HOPPAS!!! Så allt ilande och bökande jag känt är den lille som trycker sig nedåt! Kändes SÅ BRA och nu är jag verkligen förväntansfull, KOM UUUUT...om en vecka eller så Flört.

• PojkarnasMamma85

Här kanske något är på g. Hade sjukt ont i natt och täta men korta sammandragningar. Kunde somna om efter nån timme med vdtekudde och alvedon. Nu börjar det göra sådär ont igen men inga sammandragningar eller värkar än.

• Baby1112

Drömde inatt att vattnet gick, så vi åkte in. Men bebisen låg inte i säte längre utan hade fötterna ner och det blev stökigt så de fick göra akut kejsarsnitt... :( Allt gick bra, och ut kom en lite tjej? (enl. UL ska det vara pojke)...
    Men vaknade upp helt kallsvettig och var för första gången på länge väldigt glad när jag såg och kände min stora tjockis mage... :)

Tror vändningsförsöken satte hjärnspöken... :(

• RocketQueen

Jag drömde också att förlossningen startade. Vaknade av att mannen kom hem från jobbet. Var så besviken när jag vaknade att jag knappt kunde somna om. Haha jag är inte ens framme på bf ännu men ändå så är jag så otålig. Hur ska detta gå? Jag kommer ju vara ett nervvrak när jag väl går över tiden. Vilket jag egentligen räknar med att göra...

Snälla, snälla bebisen kom nu!