• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-16 20:03:41 följande:
    Man hoppas ju. Men läkaren som skulle vända sa att det här blir nog inga problem, för den ligger inte så långt ner plus att det ska tydligen vara lättare att vända på omföderskor. Men det gick ju sådär... Så jag har inga stora förhoppningar om att den vänder sig, ställer in mig på det värsta! :)

Dottern var en jättelätt förlossning, tog tre timmar från att vattnet gick. Värkarna kom någon timme innan vattnet. Fick sy två stygn på yttre blygläpparna för att hon hade rispat emot. Annars var jag pigg och glad och på benen på nolltid eftråt... :)

Bådar ju för att en sätesförlossning kan gå lätt i alla fall.
  • Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-05-16 20:47:28 följande:
    jag dricker massor med vatten, alltid törstig typ. Eller massor kanske jag inte ska säga men mycket för att vara mig, förr drack jag aldrig vatten, jag va stolt om jag fick i mig ett glas! Men nu kan de bli 1,5 liter om dagen 2 liter om man räknar med andra vätskor men de har jag alltid druckit. Tänkte på gravdiabetes. Men jag kissar inte oftare behöver tex inte gå upp på nätterna 
    Fast då är det ju snarare så att du druckit för lite innan och dricker mer lagom nu.
  • LillSnurr82

Exakt en månad kvar till mitt bf:) hoppas tiden går fort eller att liten bestämmer sig för att komma tidigare :)

I morgon kväll kommer sambon hem och blir hemma två veckor:D tänkte att bebis kunde anlända innan han far till Göteborg igen :)

• Uddabus

Är oxå galet törstig från o till... Dricker en massa citron vatten men det gör att vätskan i kroppen går ut så jag kissar sjukt mycket istället...

Vätskedrivande på mig med citron vatten

• gizmolarson

Hur känns förvärkar?? Har inte haft det med dom andra två då har det börjat med riktiga värkar.. Har nu men tycker det är för tidigt så jag undrar om det kan vara förvärkar..

• Pluttan

Jag kissar också mycket särskilt nattetid.
    När jag varit uppe och kissat har jag alltid en vakenperiod på en halvtimma en timma. Så jobbigt att somna om.

gizmolarson skrev 2012-05-17 09:31:34 följande:
    Hur känns förvärkar?? Har inte haft det med dom andra två då har det börjat med riktiga värkar.. Har nu men tycker det är för tidigt så jag undrar om det kan vara förvärkar..
    För mig har ialla fall mina förvärkar kännts som att det hugger och stramar längst ner i magen, ut i ljumskarna och ut i ryggen. Ibland också som regela menssmärtor.
  • Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2012-05-17 09:31:34 följande:
    På mig känns det oftast som mensmolande smärtor framme, nere i magen. Där sitter också mina värkar.
  • bebisgalen
    LillSnurr82 skrev 2012-05-17 09:18:48 följande:
    Exakt en månad kvar till mitt bf:) hoppas tiden går fort eller att liten bestämmer sig för att komma tidigare :)

I morgon kväll kommer sambon hem och blir hemma två veckor:D tänkte att bebis kunde anlända innan han far till Göteborg igen :)

Min man är egen företagare och kommer jobba i Göteborg i pricip hela sommaren. Känner det kommer bli lite styrigt med en nyfödd och en 3-åring själv hemma. Men har tur nog min mamma endast 100 meter bort.
  • LillSnurr82

Bebisgalen: jo min sambo kommer också vara i göteborg hela sommaren. Då blir jag ensam med nyfödd , en 1,5åring en hund (och en häst) kan bli lite styr. Men har också mina föräldrar på nära håll. Min mamma ska följa med på förlossningen då min sambo antagligen inte kommer vara hemma (han kommer så klart fortast möjligast, men vi har ingen bil så kan ju ta ett ta att ta sig från Göteborg till Linköping ) .. Det löser sig alltid!

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • RocketQueen

Idag är det nåt konstigt med min kropp. Har för omväxlings skull sovit riktigt bra. Över sju timmars sömn utan kisspaus lyckades jag få inatt. Vaknade vid halv nio imorse. Sen gick jag upp och åt frukost, vid halv tio blev jag trött och somnade om igen, vaknade nu igen. Har antagligen redan det senaste 24 timmarna sovit mer än vad jag brukar göra på en vecka. Nu ska jag äta igen, vi får väl se om jag behöver sova mer sen. Det är väl bara att tacka och ta emot för sömnen när den nu behagar att dyka upp antar jag men kroppen är konstig, jag känner mig sådär utmattad som man gör när man är sjuk. Håll tummarna för att det inte är nån sjuka på gång!