• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Vad bör stå med i ett förlossningsbrev?
    Jag har aldrig skrivit ett sådant.
    Är det viktigt att man skriver ett?

• snuppis
    gizmolarson skrev 2012-05-17 13:18:33 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag å myser med våran son på BB..
    wow grattis!! vad mysigt
  • lycka 4

Usch här sitter jag med jordens förvärkar aj aj aj . Hoppas att dom går över .

• Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-05-17 18:31:54 följande:
    www.blimamma.se/hur-skriver-man-ett-forlossni...

Den här sidan hittade jag efter lite googlande, och det hjälpte mig. Tänkte posta mitt brev här så att ni kan få säga bu eller bä sen...
    Jag skulle också kunna posta mitt brev, men det är på 3 A4-sidor och jag är inte säker på att ni orkar läsa :P :P Men finns det önskemål så lägger jag gärna ut det :)
  • Pluttan

Sweet life: Tusen tack för tipset om den sidan.
    Vad mycket som är viktigt som jag inte har tänkt på.
    Ska sätta igång och skriva ett sånt brev nu.

• Sweet life
    Emma Stark skrev 2012-05-17 19:17:44 följande:
    Jag skulle också kunna posta mitt brev, men det är på 3 A4-sidor och jag är inte säker på att ni orkar läsa :P :P Men finns det önskemål så lägger jag gärna ut det :)
    Haha, mitt är bara på ca 1 A4...
  • zenoble

Grattis till bebis! Hoppas allt gick bra

Här har jag också läckt vatten idag är också säker på att det var det för 3e gången.. Men kommer liksom som en pöl sen är det slut så det sipprar inte hela tiden. Jobbigt :(

• Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-05-17 19:26:36 följande:
    Haha, mitt är bara på ca 1 A4...
    Jag har även skrivit vad jag har för önskemål om jag hamnar i en viss situation. Till exempel Akut kejsarsnitt, att moderkakan inte lossnar etc. etc :)
  • RocketQueen

Jag har inte skrivit något förlossningsbrev. Fick läsa vad det stod i min journal och jag tyckte att barnmorskan hade fått med allt som jag tycket var viktigt på ett bra sätt. Så då släpper jag det tänkte jag. Precis som Emma Stark så vill jag också använda mig av dyktekniken vilket står tydligt i min journal. Jag vill ha sen avnavlning vilket också står med. Sen står det en massa andra grejer också som vi har pratat mycket om. Så jag känner mig nöjd med det som står redan.