• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-21 12:59:48 följande:
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."
    Cool
  • Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-05-21 14:20:21 följande:
    Tror att bebisen har fått hicka :)
    Det har min ganska så ofta och det hade sonen med. Känns så mysigt!
  • Pluttan
    Havsjungfrun skrev 2012-05-21 14:33:41 följande:
    Det har min ganska så ofta och det hade sonen med. Känns så mysigt!
    Min bebis hickar också ofta och mycket. Så mysigt när man ser att hela magen hoppar.
  • Baby1112

Trotsade min foglossning idag och gick på promenad med dottern i det fina vädret. Dålig ide... Efter en kort bit blev jag så kissnödig och fick såna sammandragningar att vi fick vända hemåt igen... Har aldrig varit så långt hem!!! :(
    Dessutom värker fogarna ordentligt. Tänker hålla mig i trädgården framöver... Nära till toalett då! :)

• Sweet life
    MarieG81 skrev 2012-05-21 14:20:21 följande:
    Tror att bebisen har fått hicka :)
    Hicka är bra! Det är så bebis andningstränar!

Min bebis har hicka minst 2 gånger dagligen.. Är ganska lustigt hur magen rör sig lite, rytmiskt och under en längre period..
  • Bumman79
    Baby1112 skrev 2012-05-21 15:13:56 följande:
    Trotsade min foglossning idag och gick på promenad med dottern i det fina vädret. Dålig ide... Efter en kort bit blev jag så kissnödig och fick såna sammandragningar att vi fick vända hemåt igen... Har aldrig varit så långt hem!!! :(
    Dessutom värker fogarna ordentligt. Tänker hålla mig i trädgården framöver... Nära till toalett då! :)
    Jag tycker oxå att det är jobbigt att gå även kortare sträckor till affären osv...det gör så ont i blygdbenet och så det där trycket mot blåsan är ju sååå irriterande. Man vill bara ha nära till toan :P.
  • Ensortsmamma

Tack för alla tipps om pollen! Har vart på Apoteket nu och införskaffat lite nya saker. Hoppas de blir bättre nu, jag står verkligen inte ut!

Min bebis har hicka minst 2 ggr om dagen , men jag blir så ledsen när den har de, har en kompis som nyligen fått barn och hon blir jätteledsen när hon har hicka. Så då tänker ja att bevis tycker de är jobbigt där inne att hicka så. Man känner ju hur galen den blir då den har de, sparkar som en liten tok . Har också hört att de andningstränar och att de bara ska vara bra, men ändå !

• Pluttan

Phu....VIlket varmt sommarväder det är 22 grader. Och här går man höggravid och otymplig. Hihi.Solig