• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Haha i natt har jag tydligen pratat i sömnen. Eller jag har vaga minnen från att jag sa nått om att det står saftflaskor vid sängen. Jag hade tydligen väckt sambon och sagt "Du, det står massor med saftflaskor här vid sängen och dom måste vi ju plocka bort så man inte slår sig..."

• Memso

Haha, jag kom till jobbet kl 8 i vanlig ordning och åt sen min frukost.. Vi har en soffa som jag alltid sitter i på morgonen, den var nog extra skön för när kl var 10 så vakna jag. Somnade alltså sittandes och sen måste jag lagt mig ner för jag låg när jag vakna. Snacka om trött!!! Kanske dags att sluta jobba snart ;)

• gammelmamma

JIPPI nu har jag fått klartecken, jag blir i gångsatt i stället för snittad, kanske redan denna veckan:) Nu sitter jag med telefonen bredvid och väntar på tid.... Håll tummarna.
    PÅ tal om slempropp så har jag inte upptäckt att min har släppt nån gång. 

• Polarlantis

Funderar lite på storleken på bäbisen...hur mycket kan man gå på SF-måttet egentligen? Min ligger ju jättelångt ner i bäckenet och är fixerad men ändå räcker ju rumpan upp till revbenen, är det en jättelång typ då eller??? Magen har sjunkit lite men inte så där övertydligt mycket... Några tankar??

• Ensortsmamma

Gammelmamma: men åh vad kul för dig? Ringde du till eller din bm till antemot då? Vilken vecka är du i nu? Åh vad glad jag blir för din skull! Men ville du inte helst bli snittad?

• Ensortsmamma

Någon mer som är extremt pollen allergisk ? Jag har vart de hela mitt liv och i ungdomen tog jag sprutor mot detta. Jag blir gaaaalen nu, får inte sova på nätterna men inte pga av att jag är höggravid utan pga av pollen! Jag nyser fräser, de kliar i ögonen i halsen , i öronen?! Blir tokig! Jag vill också vara ute och njuta, men då blir de ännu värre.
    Har fått tavegyl utskrivet men de hjälper inte så mycket mer än att jag blir jättetrött!

Jaja, ville väl bara gnälla lite.
    För övrigt så mår jag bra V.35 +1 idag, och bara 19 dagar kvar tills igångsättning :) men hoppas att de kommer igång innan.

Njut ni som kan i solen:)

• conda

Har inte skrivit på ett tag, sonen pajade datorn för ett par veckor sedan... Har många och regelbundna förvärkar men inga tecken på förlossning. Har gjort 2 TUL och de har båda visat +15 % vilket är godkänt för grav.diabetes. Har dock enorm mage, sf-mått var 40 i v. 36. Imorgon är det dags för Bm igen och nästa vecka blir det nytt UL. Har inte läst igenom alla sidor men passar på att gratta alla er som fått. Ger också några kramar till alla er som har det kämpigt nu med magarna!

• Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-05-21 10:37:00 följande:
    Någon mer som är extremt pollen allergisk ? Jag har vart de hela mitt liv och i ungdomen tog jag sprutor mot detta. Jag blir gaaaalen nu, får inte sova på nätterna men inte pga av att jag är höggravid utan pga av pollen! Jag nyser fräser, de kliar i ögonen i halsen , i öronen?! Blir tokig! Jag vill också vara ute och njuta, men då blir de ännu värre.
    Har fått tavegyl utskrivet men de hjälper inte så mycket mer än att jag blir jättetrött!

Jaja, ville väl bara gnälla lite.
    För övrigt så mår jag bra V.35 +1 idag, och bara 19 dagar kvar tills igångsättning :) men hoppas att de kommer igång innan.

Njut ni som kan i solen:)
    Här har du en. Jag har fått samma medicin som tidigare utskrivet och enligt överläkaren på allergimot så går det ypperligt bra att äta dom vid graviditet. Dom innehåller nämligen samma verksamma substans som tavegyl, men högre dos... Men trött blir jag också. Framåt eftermiddagen stupar jag i soffan och orkar inte ta mig upp igen....
  • gammelmamma

enortsmamma: Jag pratade med min bm i fredags, dels för att jag behövde ett nytt papper om sterilisering dles för att boka en tid hos henne. Vi gjorde aldrig det sist eftersom hon var så säker på att jag skulle få bli snittad. När jag pratade med henne brast det för mig och jag blev jätteledsen, jag ville inte visa något på ante, inte vara lipig liksom, men med henne bara kom det. Hon ringde då till ante och de ringde mig i dag. Anledningen till att jag skulle bli snittad var att jag gjorde en urinläckageoperation 2110. Den blir förstörd om man föder vaginalt. Jag och min man har funderat mycket på det där och kom fram till att jag skulle fråga i dag om jag inte kunde få göra om urinlackageoperationen i stället för att snittas, snitt är ju ett betydligt större ingrepp. Och hör och häpna läkaren höll med!!! Skulle du bli snittad? När skulle du ha?

• MissFörstånd

Cataleya - Dottern föddes 18 dagar för tidigt så du behöver inte gå över

Pojkarnasmamma - Usch, kramar till dig!    

Polarlantis skrev 2012-05-21 10:27:38 följande:
    Funderar lite på storleken på bäbisen...hur mycket kan man gå på SF-måttet egentligen? Min ligger ju jättelångt ner i bäckenet och är fixerad men ändå räcker ju rumpan upp till revbenen, är det en jättelång typ då eller??? Magen har sjunkit lite men inte så där övertydligt mycket... Några tankar??

Funderade också på det nu efter mitt besök hos bm. Har växt 2 cm på två veckor, följer kurvan fint... MEN det har ändå sjunkit ner och fixerat sig... v 37+1 sf 35cm

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ