• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

BM besök i vecka 35+0

Sf-mått: 34

Hjärtljud: 140

Fosterläge: Huvud ner och rörlig.

HB värde: 100

Jag blev alldeles knäckt när jag fick veta att hb värdet hade sjunkit så rejält. Jag hade 123 sist utan att äta järntabletter och nu har det bara rasat. Problemet är att jag måste få upp Järnvärdet nu innan förlossningen men blir JÄTTE dålig av järntillskott och här har jag tagit hem barnen från dagis för resten av sommaren och vet inte hur jag ska klara av en massa dagar med fruktansvärda magsmärtor, illamående och toabesök och samtidigt ta hand om barnen :(. Att sätta tillbaka dem på dagis igen denna sista tiden är heller inte ett alternativ eftersom jag inte klarar av lämning och hämtning på grund av foglossningen och förvärkarna :(.

• RocketQueen

Du får jobba extra hårt med att få i dig järn genom kosten. Ät massor med spenat, ärtor, jordgubbar, torkade aprikoser osv.

• gammelmamma

I dag eller i morgon måste jag försöka ta mig till affären och handla lite att ha hemma när bebisen kommer. Vad ska man ha mer än blöjor, tillägg, badolja och barntvål? Jag kommer inte på något mer man måste ha hemma;:) Jag måste ju ha bindor, lite alvedon för eftervärkarna är ju bra, något mer.....

• snuppis

Nu börjar jobbarkompisar ringa och fråga om de är på G ha ha. de är ju typ 35 dagar kvar till bf. =) 

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-21 16:58:16 följande:
    Dancia: Och blutsaft! Det brukar funka även om man inte kan ta vanliga järntillskott.
    Jag tar också blutsaft, är dock osäker på om det funkar när man har så lågt blodvärde, för mig räcker det och magen fungerar perfekt. Klarar inte heller järntabletter. Jag var blodgivare förut med fick sluta pga det:(
  • Uddabus

Köpte faktiskt en amningsnapp oxå för jag kommer ihåg hur jag hade det förra gången