• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Bm besök v.38 37+1

Blodtryck 110/60

Vikt +18

Hjärtslag 130

Sf-mått 35 cm   

Huvudet - fixerat

Så antagligen var det fixeringen som skedde förra lördagen när jag hade så sjukt ont 6-7 timmar och sen var det som bortblåst.

Just nu känner jag mig som en tickande bomb, både fysiskt och psykiskt. Börjar gråta i tid och otid och avskyr när folk frågar: har du inte fött än? NEJ, som du ser ! det är ändå 3 (kanske 5) veckor kvar!    

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Cataleya
    MissFörstånd skrev 2012-05-21 12:00:46 följande:
    Cataleya - Dottern föddes 18 dagar för tidigt så du behöver inte gå över
    Hm spännande =) Vi får se vart det lider, har inte haft mer värkar i af, är dålig i magen dock och haft mensvärk hela dagen däremot. Men glad över som sagt att det avtog i går för jag blev så himla nervös, allting man känt innan var en piss i havet om man ska jämföra

Förstår dig angående den frågan, om man inte har fött ännu. Det ser dom ju.
    Med tanke på att alla de som var gravid och i min närhet, vi var planerade nästan runt samma tid. men alla har redan fått, jag är sist ut nu. Och de skriver och frågar varför det inte händer något. JAMEN halllå det är ju faktiskt dryga 2 veckor kvar. Känns nästan som de hånar bara för att man inte är "klar" .  

inväntar våran lilla flicka 1/6/2012 <3
  • Pluttan

Jag kan också hålla med om att det är retfullt att få den frågan.
    Fick den mycket när jag väntade sonen.
    Man hade nästan god lust att svara dom att "jo det har jag men jag bara älskar att vara så här stoooor."

• Sweet life
    Pluttan skrev 2012-05-21 12:56:16 följande:
    Jag kan också hålla med om att det är retfullt att få den frågan.
    Fick den mycket när jag väntade sonen.
    Man hade nästan god lust att svara dom att "jo det har jag men jag bara älskar att vara så här stoooor."
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."
  • Pluttan
    Sweet life skrev 2012-05-21 12:59:48 följande:
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."
    Ja precis.
  • lycka 4

Hej tjejer !! Vi har varit på tul idag å å va mysigt det va. Det va ingen tvekan om att det blir en litet Lee :) hon vägde ca 2200 å han trodde det skulle bli en bäbis som vägde straxt under 3 kilo vilken är jätte pluttigt för mig :) hon hade jätte mycke hår å hade lagt sig neråt. Hon ville inte visa upp sig så han hade jätte svårt att ta bild vilket slutade m att han gav oss 4 3 d bilder istället.

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-05-21 08:56:34 följande:
    Hat ökat ytterligare ett kilo sen igår. Antar att det är vätska som sagt. Har totalt gått upp tre kilo bara i helgen och nu tycker jag själv att det syns i ansiktet att jag svullnat. Ringde min bm men hon har semester fram tills onsdag... Känns lite overkill att ringa till förlossningen för att man är svullen tycker jag...
    Oj, 3 kilo över helgen av vätska! Självklart ska du ringa om du inte redan har gjort det! Heller en gång för mycket än en gång för lite...
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-21 10:37:00 följande:
    Någon mer som är extremt pollen allergisk ? Jag har vart de hela mitt liv och i ungdomen tog jag sprutor mot detta. Jag blir gaaaalen nu, får inte sova på nätterna men inte pga av att jag är höggravid utan pga av pollen! Jag nyser fräser, de kliar i ögonen i halsen , i öronen?! Blir tokig! Jag vill också vara ute och njuta, men då blir de ännu värre.
    Har fått tavegyl utskrivet men de hjälper inte så mycket mer än att jag blir jättetrött!
    Är ockå allergisk och tog kortisonsprutor förr. Tar nu Kestine, Nasonex nässpray, Blox4 (oljeemolusion som lägger sig som en hinna på nässlemhinnan och hindrar därigenom pollenet att komma in i kroppen, tas ej upp av kroppen) och Lecrolyn ögondr. Har klarat mig riktigt bra i år, men så kan det ofta vara när man är gravid. Du måste testa något annat för så kan du ju inte ha det! Har fått dessa läkemedel okejade av både gynekologer och allmänläkare under mina tre graviditeter.