• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Bumman79: Det låter ju väldigt bra att få fyllt på järnet under en dag :). Var det du eller din BM som tog upp det och finns det speciella krav för det? Jag vet att det kom på tal när jag väntade dottern och hb var nere på 86. Jag fick 1,5 månad på mig att försöka få upp värdet med blutsaft och järnrik kost och lyckades med det så då blev det aldrig något dropp. Nu har jag ju mycket kortare tid på mig så då kanske man hade kunnat fråga om dropp iaf?

• gammelmamma

Ja nu är det nära:) Apoteket har jag köpt mina. Det finns både lite mindre i ull och stora "grytlock" med nåt folieaktigt i. När jag fick mitt tredje barn hade jag jättemycket svåra mjölkstockningar så nu när jag fick fjärde köpte jag på mig men jag behövde aldrig använda dem så de finns kvar.
     Jag har 3 veckor kvar på torsdag:) 

• gammelmamma

Jag och mannen har hamnat i en diskussion, någon som kan hjälpa till?
    För 22 år sedan när vi fick vårt första barn fick man automatiskt lavemang när man kom till förlossningen. Numer få rman ju inte det, någon som vet varför? Har för mig att bm har sagt att det är för att det är nyttigt för barnet att få bajs på sig för immunförsvaret och mannen tycker att det låter helknäppt. Mycket tacksam för svar;) 

• Baby1112

Imon är det röntgen av bäckenet på schemat. Sedan ska jag träffa läkaren för att diskutera ev snitt beroende på vad röntgen visar...
    Tycker bebis kan vända sig rätt istället!!! :)

Imon är det tre veckor till BF, vilket innebär att jag måste vara tjock som en val i MAX 5 veckor till... :)

Skulle föredra att mini kom till helgen, lagom tidigt som sin syster. Har räknat ut att den borde komma på lördag då!!! :) *drömmer*     

Sådär ja
  • Emma Stark
    MissFörstånd skrev 2012-05-21 18:13:23 följande:
    Träffat flera stycken idag som sagt att 14 dagar efter fixering brukar bebisen kika ut, det behöver absolut  inte vara sant men det skulle innebära nu på lördag
    *Lever på hoppet och griper efter halmstrån*       
    Hoppas jag verkligen inte för min bebis har inte fixerat sig än och jag har 26 dagar kvar till BF ;)
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-05-21 21:08:16 följande:
    Jag och mannen har hamnat i en diskussion, någon som kan hjälpa till?
    För 22 år sedan när vi fick vårt första barn fick man automatiskt lavemang när man kom till förlossningen. Numer få rman ju inte det, någon som vet varför? Har för mig att bm har sagt att det är för att det är nyttigt för barnet att få bajs på sig för immunförsvaret och mannen tycker att det låter helknäppt. Mycket tacksam för svar;) 
    Stämmer! Ska stärka bebisens immunförsvar. Min erfarenhet är dessutom att kroppen brukar fixa det utmärkt själv Flört
    fyrklöver81 skrev 2012-05-21 20:19:25 följande:
    trist om det med fixering stämmer, min dotter fixerade sig någon dag innan förlossning och den här parveln är inte fixerad än =)

;) 
    Och för de flesta omföderskor fixarerar sig ju inte bebisen förren under förlossningen. Sonen, som är nr.1 här, fixerade sig också bara ett par dagar innan fl.

• Bumman79
    Dancia skrev 2012-05-21 21:00:54 följande:
    Bumman79: Det låter ju väldigt bra att få fyllt på järnet under en dag :). Var det du eller din BM som tog upp det och finns det speciella krav för det? Jag vet att det kom på tal när jag väntade dottern och hb var nere på 86. Jag fick 1,5 månad på mig att försöka få upp värdet med blutsaft och järnrik kost och lyckades med det så då blev det aldrig något dropp. Nu har jag ju mycket kortare tid på mig så då kanske man hade kunnat fråga om dropp iaf?
    Jag bad om det...kanske är pga min IBS som jag fick igenom det...först sa BM att Hb:t brukar ligga runt 80 om man ska få det men när jag tjatade om att de skulle testa mina järndepåer (ferritinet tror jag det heter) å hon märkte att de i princip var helt tömda (3) då gick hon med på det...med lite tjat kanske det går att få igenom :).
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-05-21 21:33:21 följande:
    Hoppas jag verkligen inte för min bebis har inte fixerat sig än och jag har 26 dagar kvar till BF ;)
    Min bebis har inte heller fixerat sig men BM sa att alla inte gör det heller...magen har heller inte sjunkit å det var samma där hon sa att för alla gör den inte det...MEN förmodligen kanske det är ett tecken på att det närmar sig förlossning om det gör det för de flesta tänker jag...jag har 27 dagar kvar till BF idag har jag för mig...