• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-21 23:02:50 följande:
    Är det fler som får fruktansvärt ont av sparkar osv så att nu nästan börjar gråta
    Ibland har bebisen sparkat så att det känns obehagligt....tror att det är mot revbenen de gångerna... sen kan det kännas obehagligt när den buffar mot naveln som knappt finns kvar längre tycker jag :P.
  • Uddabus

Ja hade det bara varit sp väl men jag tror denna är ute o ser sig om ganska många gånger om dagen... Känns som knivar i underlivet samt ilningar i ljumskar o ner i knäna...

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-21 23:12:10 följande:
    Ja hade det bara varit sp väl men jag tror denna är ute o ser sig om ganska många gånger om dagen... Känns som knivar i underlivet samt ilningar i ljumskar o ner i knäna...
    Oj sparkar den neråt? Jag har oxå en brännande känsla i ljumskarna ibland men det är pga foglossning..
  • Uddabus

Nä den sparkar i sidan men vrider nog huvudet eller försöker iaf o boxas med händerna...

Ont så jag tappar andan iaf...

• LillaGrynet

Då ska man iväg till BM och ta prover för klådan idag.. Hoppas på att dem är bra! Varit fastande sen 22 vilket är sjukt jobbigt då jag brukar vara uppe varje natt och stoppa i mig nåt mot illamåendet när jag ändå är uppe på toa.. Brukar bli tomater oftast eller sockerärtor.. Vilket sjukt beroende liksom så nu är jag mega illamående 2 timmar kvar till provtagning...

• PojkarnasMamma85

Igår kväll trodde jag nästan att vattnet gick...satt på toa och gjorde nr 2 och när jag tryckte på kom det två omgångar med rätt mycket vätska som typ sa splash i toaletten. Men blev så extremt osäker och hade ingen lust att åka in heller, så jag avvaktade. Natten har varit lugn och jag har inte direkt känt något.

Nu på morgonen spänner magen och det moler och svider i den längst ner och magen är rätt hård. Men om det var vatten som kom borde det väl fortsätta komma ut?!
    Känns som att värkarna är på g, eller så försvinner den känslan snart...återstår att se!

• LillaGrynet

Va på toa nu och tror en del v slemmisen lossnat.. Men osäker.. Va som en geléklump med strimmor i brun/röda... Någon som vet?

• LillaGrynet

PojkarnasMamma: Det låter som det kan vara vatten.. Hade liknande med sonen och dem kom fram till läckande fostervatten..

• PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 06:44:36 följande:
    PojkarnasMamma: Det låter som det kan vara vatten.. Hade liknande med sonen och dem kom fram till läckande fostervatten..
    Men då läckte det efter själva "splashen" också eller?
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 06:43:33 följande:
    Va på toa nu och tror en del v slemmisen lossnat.. Men osäker.. Va som en geléklump med strimmor i brun/röda... Någon som vet?
    Det låter som att det är slemmisen ja!