• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

PojkarnasMamma: Ja, det gjorde det.. Speciellt om det blev truck neråt som när man ställde sig upp eller var på toa.. Men sipprade mer..

• PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 07:00:50 följande:
    PojkarnasMamma: Ja, det gjorde det.. Speciellt om det blev truck neråt som när man ställde sig upp eller var på toa.. Men sipprade mer..
    Förstår det, så är det inte för mig. Ringde och rådfrågade förlossningen och de sa samma sak, att det fortsätter att komma om det var vattnet som gick. Har binda på mig och under natten har den inte blivit blöt.
  • lycka 4

å h så spännande en slempropp och en ev vattenläcka så här på morgon kvisten , spänningen stiger det är inte klokt tjejer vi har snart små bebbar att gosa me =)

Kännslan av att bli 4 barns mamma börjar göra sig påmind och det är verkligen rätt häftigt .

Idag är det röjjning nummer två av garaget ska se till så att allt är tipp topp där innne å färdigt att bäras ut i flyttbil nu är det bara 10 dagar kvar till flytt och 35 dagar kvar till bebis =)

• zenoble

Jag kan också få riktigt ont av sparkarna.. Var på Ikea igår och när han började borra ner huvudet å rispa ned händerna nere i bäckenet blev jag typ dubbelvikt så ont gör det. Helt sjukt. Revbenen är ju ganska känsliga för sparkar med märker jag..

I helgen ska vi flytta alla saker, mitt i renoveringen nu. Hoppas bebis kommer innan helgen eller efter

• Tre Flickor
    gammelmamma skrev 2012-05-21 19:42:00 följande:
    Jag har såna där bhilägg för mjölkstockning, kan varmt rekommenderas:) Har skickat i väg mannen och handla nu, får se vad han kommer hem med:)
    Usch vad tråkigt med havandeskapsförgiftning, är du inlaggd?
    För mig blir det igångsättning på torsdag om det inte är för fullt på förlossningen:) Håller tummarna att det inte är för många som tänkt föda då   
    Det är verkligen tråkigt. Jag hade så mycket planerat för den sista tiden innan BF men nu får jag bara ligga. Jag är inte inlagd utan är kvar hemma. Jag är akutsjukvårdsutbildad och fick välja själv om jag ville bli inlagd eller inte. Då jag inte riktigt kan med att ligga på sjukhus så sköter jag mina dagliga bt och urinkontroller hemma + hos bm 3 ggr i veckan fram tills jag föder.

Jag håller också tummarna för dig.
    Alla andra kan väl passa på att föda på onsdag eller fredag tycker jag hihi Skrattande  
  • Tre Flickor
    LillaGrynet skrev 2012-05-22 06:43:33 följande:
    Va på toa nu och tror en del v slemmisen lossnat.. Men osäker.. Va som en geléklump med strimmor i brun/röda... Någon som vet?
    Låter som en klassisk beskrivning av slemmisen. Min har sett liknande ut de gånger den lossnat.
  • gammelmamma
    Tre Flickor skrev 2012-05-22 07:36:42 följande:
    Det är verkligen tråkigt. Jag hade så mycket planerat för den sista tiden innan BF men nu får jag bara ligga. Jag är inte inlagd utan är kvar hemma. Jag är akutsjukvårdsutbildad och fick välja själv om jag ville bli inlagd eller inte. Då jag inte riktigt kan med att ligga på sjukhus så sköter jag mina dagliga bt och urinkontroller hemma + hos bm 3 ggr i veckan fram tills jag föder.

Jag håller också tummarna för dig.
    Alla andra kan väl passa på att föda på onsdag eller fredag tycker jag hihi Skrattande  

Vad skönt att du har utbildning så att du slipper ligga inne. Det är verkligen min fasa. Nu har jag ju klarat mig även denna gången:) Hoppas allt går bra så jag kan åka hem tidigt. Jag vet inte om du kommer i håg men min dotter blev ju jättedålig av sin havandeskapsförgiftning och därför är jag jätteorolig när någon pratar om det. Förut har jag liksom bara konstaterat att stackart henne och bara ligga och må dåligt men det fick en ny innebörd för mig när hon och flickan höll på att stryka med. Jag vet att jag var inne hos henne innan när hon låg inlagd, JAg köpte lite tidningar och så men det fick hon inte läsa, inte lyssna på radio eller titta på tv, bara ligga och titta i taket:( Allt gick bra, det är huvudsaken. Lycka till, hoppas du slipper ligga för länge, när hade du bf? ( ursäkta mitt dåliga minne)
    Tack för tummhållningarna, jag kommer bli jättebesviken om det inte blir då men i så fall är det ju i alla fall nära:) 
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-22 06:40:19 följande:
    Igår kväll trodde jag nästan att vattnet gick...satt på toa och gjorde nr 2 och när jag tryckte på kom det två omgångar med rätt mycket vätska som typ sa splash i toaletten. Men blev så extremt osäker och hade ingen lust att åka in heller, så jag avvaktade. Natten har varit lugn och jag har inte direkt känt något.

Nu på morgonen spänner magen och det moler och svider i den längst ner och magen är rätt hård. Men om det var vatten som kom borde det väl fortsätta komma ut?!
    Känns som att värkarna är på g, eller så försvinner den känslan snart...återstår att se!
    Jag har läst att efter vattnet gått så kan det vara så att huvudet täpper till så att det i princip inte kommer ut något vatten. Låter ju onekligen som om det var vattnet som gått. Håller tummarna!
  • PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-05-22 08:32:46 följande:
    Jag har läst att efter vattnet gått så kan det vara så att huvudet täpper till så att det i princip inte kommer ut något vatten. Låter ju onekligen som om det var vattnet som gått. Håller tummarna!

Ah okej...men då borde man få värkar rätt snart om det skulle vara så eller?
  • gammelmamma

Jag är också lite fundersam på det där med vattnet. När jag fick min fjärde så fick jag inte vara uppe och gå för då kunde navelsträngen klämmas åt. Är du fixerad? Det var inte jag.