• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-05-25 07:40:08 följande:
    Är det fullt på förlossningen ? eller fick mannen vara kvar eller hur gjorde ni ?

Nej det är lugnt här nu så han fick sova över natten! Så du kan passa på att åka in nu när det är lugnt hihi
  • PojkarnasMamma85

14 dagar kvar och falska förhoppningar hela tiden. Hur fasiken kan man ha värkar i x antal timmar som sen bara försvinner?! Och sen en kraftig värk och enormt tryck neråt som sen bara tonar ut i lite molvärk....jag blir snart tokig!!! Hellre att jag inte kände nånting alls tills det var dags än att få falska förhoppningar hela tiden. Kämpar med mitt psyke, att vara positiv och försöka förtränga att bebis snart är här men hur lätt är det när jag får värkar och tryck neråt...*morr*

Ursäkta mitt klagande/gnällande men jag börjar bli trött på det här nu!

• zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-25 08:15:51 följande:
    Men shit, nu blev jag ju nervös! Hade några småvärkar inatt, men rätt obetydliga egentligen. Fick en kraftig värk imorse vid 6,20 och sen dess inga värkar alls, men vid 8-tiden fick jag ett rejält tryck neråt. Just nu är det bara molande värk i magen.

Ja jag gick på magkänslan innan vi åkte in för alla sa typ att man inte skulle stanna hemma för länge men i bilen kändes det avstannande liksom. Men kanske blir så som omföderska att det inte blir lika regelbundet? Håll koll bara
  • Havsjungfrun

10 dagar kvar till BF...

Zenoble: Stort grattis till er kille Baby!
    Nu kommer det säkert att komma ett par bebisar/dygn fär nu är vi ju sååå nära! 

Ringde VC nu på morgonen då jag tagit ut det sista på mitt Levaxinrecept. Då kollade hon mina provsvar och då visade det sig att mina ämnesomsättningsprover legat för lågt när jag tog proverna för två veckor sedan och att läkaren ordinerat nya prover i måndags. Synd bara att ingen informerat mig om det... Idag går proverna iväg kl. 11.30 och då ska jag hämta sonen i skolan och hinner/orkar inte flänga fram och tillbaka så jag får ta proverna på måndag.

• Cataleya

Zenoble, vad skönt att han fick va kvar! Jag är livrädd att min inte ska få va kvar. Skulle känna mig så himla ensam och känns som jag behöver honom där då. Får väl hitta väldigt många trappor någonstans och springa lite :) så får vi hoppas jag kan åka in, snarast! När jag vart uppe eller ringt dit har det varit full rulle varje gång haha

• zenoble
    Cataleya skrev 2012-05-25 09:54:22 följande:
    Zenoble, vad skönt att han fick va kvar! Jag är livrädd att min inte ska få va kvar. Skulle känna mig så himla ensam och känns som jag behöver honom där då. Får väl hitta väldigt många trappor någonstans och springa lite :) så får vi hoppas jag kan åka in, snarast! När jag vart uppe eller ringt dit har det varit full rulle varje gång haha

Ja förra gången fick han inte stanna första natten vilket jag tyckte var skit jobbigt när det var första barnet och allt, mådde mycket sämre efter då med. Jag kan säga att det var nog tur att det inte var så mycket på fl när vi kom in igår, då kanske de inte ens hade undersökt mig då jag tyckte det försvunnit typ, sån tur att de kollade i alla fall:) håller tummarna för att ni får åka in snart och att det är hyfsat lugnt här då..
  • FiaA87

Nu har världens finaste lilla kille kommit till världen, efter 27 timmars Kämpande och två timmars sömn sen i onsdags! Men Guud vad lykliga Vi är! 3930 vägde han och är 51 cm lång:) det var det värsta och det bästa jag någonsin varit med om:) vattnet och Slemproppen gick på samma gång och 20 min efter det satte verkarna igång.. Lycka till nu alla ni som fortfarande väntar på era guld klimpar:)

• Lucian Caesar

Grattis till alla nya bebisar!!!

Själv går jag in i v.38 idag, 21 dagar kvar!!
    Har haft en hel del förvärkar innan men det sista har det vart väldigt lugnt.. Så inga som helst tecken på att det skulle dra igång inom det närmaste Skrattande tror jag kommer gå tiden ut.. Vilket inte gör så mycket, bara jag slipper gå över typ 2 veckor Förvånad
    Är ju antagligen sista graviditeten så vill njuta så mycket som möjligt!! Samtidigt som jag längtar ihjäl mig efter det lilla knytet!!!

Är lite nyfiken på hur det känns när vattnet går? Mitt vatten har ju gått vid en värk inne på förlossningen vid bägge av mina tidigare förlossningar. Startat med värkar bägge gångerna & hade tyckt det vart häftigt om denna förlossning hade startat med vattenavgång så man får uppleva bägge sätten Skrattande
    Har hört att det knäpper till stämmer det? Hur mådde ni innan vattnet gick? Några som helst förvarningar el sa det bara splasch hahaha