• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4
    RocketQueen skrev 2012-05-25 06:24:39 följande:
    Tänk att det ska vara så svårt att sova en hel natt... Det kommer att bli en lång dag idag :-/
    Ohh ja ..=(
  • zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 21:42:30 följande:
    Blev värkarna regelbundna innan du åkte in på förlossningen? Hur visste du att det var dags? Har nämligen haft värkar i snart 5 timmar som inte blir regelbundna. Just nu 6-10 min emellan.

Nej jag tyckte inte de blev regelbundna för ens jag var öppen 10 typ. Jag ville ju inte gå in till förlossningen när vi kom in då jag tyckte det avtagit och värkarna inte var så kraftiga. Men var ju öppen 5 då, sedan en promenad senare öppen 8. Trodde jag skulle vara mer påverkad måste jag säga! Håller tummarna för dig! Hur känns det nu?

Tack alla!
  • Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-25 07:38:06 följande:
    Nej jag tyckte inte de blev regelbundna för ens jag var öppen 10 typ. Jag ville ju inte gå in till förlossningen när vi kom in då jag tyckte det avtagit och värkarna inte var så kraftiga. Men var ju öppen 5 då, sedan en promenad senare öppen 8. Trodde jag skulle vara mer påverkad måste jag säga! Håller tummarna för dig! Hur känns det nu?
    Tack alla!
    Är det fullt på förlossningen ? eller fick mannen vara kvar eller hur gjorde ni ?
  • zenoble

[quote=65059124][quote-nick]Dancia skrev 2012-05-24 16:54:19 följande:[/quote-nick]

Men 5 cm är ju mycket, kan ju gå hur fort som helst efter det så det är bäst att ni får stanna ja :). Har ditt vatten gått? Annars kan ju en hinnsprängning dra igång det på riktigt. När jag skulle få andra barnet tog det 6 timmar att öppna mig från 1,5 -5 cm. När jag var öppen 5 cm tog de vattnet och knappt en timme senare var hon ute :).[/ glömde säga att ja vattnet började sippra lite när jag var öppen 10, trodde det var allt. Sen under krystningen så pang sprang en hinna så det sprutade vatten haha! Måste sett rätt kul ut.

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-25 07:38:06 följande:
    Tack alla!
    Men shit, nu blev jag ju nervös! Hade några småvärkar inatt, men rätt obetydliga egentligen. Fick en kraftig värk imorse vid 6,20 och sen dess inga värkar alls, men vid 8-tiden fick jag ett rejält tryck neråt. Just nu är det bara molande värk i magen.
  • IdaElinLivia040611

Grattis till pojken Zenoble. Skönt att allt verkade gå smidigt. Peppande för oss andra. Nu vill jag att det börjar hända nått för mig med. Fast går inte in i v 38 förrens på måndag så det dröjer nog minst en vecka till.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • LillaGrynet

20 dagar kvar idag Men hoppas ju på mindre:-P Eftersom slemmisen lossade lite i tisdags men sen har inte hänt nåt mer.. Så kanske kommer gå över istället

• Annelie81

Godmorgon! Alltid lika kul att logga in på morgonen för att se vad som hänt! Här är det 11 dagar kvar!  
    När jag var på toa upptäckte jag till min ilska att katterna tuggat på den uppblåsbara skötbädden.....MORRRRRR....(jag vet, dum får va man va som köper en sådan....) Skall ta mig till Big baby i Häggvik och köpa en ordentlig och dyr variant!
    Jag hade tänkt att detta skall bli den sista shoppingen innan bebis...så idag skall det handlas hem allt man kan tänkas behöva i en månad!

Ha en underbar dag!!!