• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Memso

Tack ni som har svarat ang fixering :)

Vi får väl se om en förlossning hinner dra igång innan snittet om två veckor!

• LillaGrynet

Undrar om lillan håller på o fixera sig.. Känner ett tryck neråt hela tiden och stickningar.. Kissenödig hela tiden men det kommer inget någon som
    Känner igen sig?

• Lenis21

var hos bm igår. bebis hade ett riktigt gympapass i magen precis innan vi skulle lyssna på hjärtljuden. så när vi lyssnade så var de riktigt höga men sedan när bebis lugnade ner sig så sjunk dom igen. helt normalt sa bm. det börjar bli jobbigt nu fast jag njuter av graviditeten. det är som är jobbigt är värmen, har ju inga svala kläder att ta på mig. nästan alla mina gravkläder har också blivit för små. har ingen lust att gå och köpa en massa nya kläder nu när det bara är 4 veckor kvar.

grattis till er som fått era underverk och ni alla andra: -stå ut!!!! 

• Albins
    LillaGrynet skrev 2012-05-24 13:47:14 följande:
    Undrar om lillan håller på o fixera sig.. Känner ett tryck neråt hela tiden och stickningar.. Kissenödig hela tiden men det kommer inget någon som
    Känner igen sig?
    Jag har haft stickningar under en mkt lång tid, svårt att kissa, måste avbryta kissandet ibland för att det gör så fruktansvärt ont. Har typ lämnat in urinprov 5 ggr för urinvägsinfektion.. men utan att det visat ngt. Men ont gör det, efter att jag tömt blåsan kan jaknappt resa mig upp från toan för att det sticker och smärtar. Ngn mer som har liknande?
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-05-24 08:11:11 följande:
    Sammandragning=magen blir hård, utan smärta
    Förvärk=magen blir hård med smärta, ofta som mensvärk

Lite knepigt att blåsan gör ont dock, du har inte åkt på en urinvägsinflektion?
    Kommer inte heller ihåg riktigt men skulle snarare tro att de "vilat sig i form"...

Oki då kanske det är lite förvärkar man har ibland då när man anstränger sig för mycket...har ofta tryck neråt och kan få jätteont i blåsan men jag lämnade urinprov bara för någon vecka sedan å hade inte UVI...skumt men så var det nästa så att man tyckte att det var synd för då kunde man ju fått bort obehaget...:P
  • IdaElinLivia040611

Åh, idag e en sån dag då jag bara längtar till förlossning. Täppt i näsan och tungt att andas. Vader och anklar e såååå svullna, ogillar den känslan. Lilla bebis nu vill jag ha dig på utsidan. Snart dags för gymmet det kanske lättar upp humöret lite. Hoppas!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • zenoble

Var öppen 5 nu när vi kom in då jag tycker det avtagit lite.. Fick order att gå promenader här på sjukhuset, kul! Detta hade jag inte väntat mig som omföderska. Tänk så fel man kan ha :)

• Baby1112

Nyss hemkommen från frisören... Riktigt skönt att klippa sig, känner mig mycket snyggare!!! :)

Men att man kan bli så varm och få såna svettningar bara av att sitta still och bli klippt... :( Var genomsvett när jag väl kom ut i den stekande solen igen... :/