• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt

Idag har jag skrivit klart ännu ett skolarbete + lagat 30biffar att frysa ner...fortsätter jag i detta tempo kanske jag känner mig redo att föda om en vecka Flört

• conda

Grattis till dottern Lina... =) Zenobel: håller tummarna för att det snart kommer igång. Ang. kläder, idag var jag o köpte två klänningar, en axelbandslös och en med armar. Var så trött på alla urvuxna gravidkläder. Då klänningarna är "flygiga" och av tunt bomullstyg så räknar jag med att använda dom även efteråt. Kommer inte komma i mina gamla kläder på ett tag misstänker JAG. Hur som helst, det var värt vartenda krona att äntligen få gå i svala kläder som inte sitter åt... =)

• Havsjungfrun
    zenoble skrev 2012-05-24 15:27:02 följande:
    Var öppen 5 nu när vi kom in då jag tycker det avtagit lite.. Fick order att gå promenader här på sjukhuset, kul! Detta hade jag inte väntat mig som omföderska. Tänk så fel man kan ha :)
    Lycka till!!!
  • conda
    stjärnfrukt skrev 2012-05-24 15:41:29 följande:
    Idag har jag skrivit klart ännu ett skolarbete + lagat 30biffar att frysa ner...fortsätter jag i detta tempo kanske jag känner mig redo att föda om en vecka 

Vad härligt att ha sån energi. Själv lämnar jag lillkillen vid 8.30 sen sover jag bort förmiddagen. Orkar inte springa efter barnen på eftermidagen annars, vill verkligen ha tillbaka min energi...
  • zenoble

Tack hörrni, ja vi får stanna som tur är. Tycker värkarna börjar bli mer kraftiga igen så vi får se!

• Uddabus

Ang att ha svårt att kissa så är ett tips att först sitta rakt sen åt höger o sen åt vänster... Alltså luta er åt sidorna o sitt så en stund o slappna av...

Det kan hjälpa :)

• LillaGrynet

Uddabus: tack för tipset! Ska provas då det är löjligt lite kiss som kommer varje gång jag är på toa..

• Dancia
    zenoble skrev 2012-05-24 15:52:41 följande:
    Tack hörrni, ja vi får stanna som tur är. Tycker värkarna börjar bli mer kraftiga igen så vi får se!

Men 5 cm är ju mycket, kan ju gå hur fort som helst efter det så det är bäst att ni får stanna ja :). Har ditt vatten gått? Annars kan ju en hinnsprängning dra igång det på riktigt. När jag skulle få andra barnet tog det 6 timmar att öppna mig från 1,5 -5 cm. När jag var öppen 5 cm tog de vattnet och knappt en timme senare var hon ute :).
  • Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-05-24 16:02:57 följande:
    Uddabus: tack för tipset! Ska provas då det är löjligt lite kiss som kommer varje gång jag är på toa..
    För mig med...det trycker på det gör ont jag måste nästan stanna upp när jag går..sen när man väl ska kissa kommer det typ 5 droppar :P. Å ändå ingen UVI.