Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barn

Måste bara dela med mig av vad min underbara blivande 6 åringar sa idag, Elvis brukar klappa magen varje dag å fråga hur bebisen ligger så jag visade var bebisens huvud å fötter är, Elvis tittade en stund på magen å frågade - Men var ligger muffinsen då?? Jag funderar lite å frågar vilken muffins han menar. - Ja men du vet den där kakan du brukar prata om mamma! Ja funderar lite till, - Hmm menar du moderkakan? Elvis svarar allvarligt att JA precis den kakan för det är väl som en muffins typ som bebisen får mat ifrån?! Ja svarar att ja nästan så skulle man kunna kalla den å visar honom exakt var muffinsen ligger Haha såna underbara tankar ett barn kan ha!

• Elvis Mamma

Någon mer som fått kommentarer ang. att ni fixat och ställt fram vagn å liknande? Vi har köpt vagn, vagga, babyskydd å skötbord men det är fortfarande en massa kvar att fixa å köpa å jag tycker inte att det är tidigt när man passerat v.30, vi köpte i ingenting förens efter v.25 men så igår hade vi kalas för sonen å släkt å vänner kom, vissa slängde då ur sig att de var värst vilken god tid vi är ute i, hoppas bara att de går vägen då så det inte händer något med barnet. Ja vad säger man? Inte kul att få såna kommentarer. Vi svarade att vi resonerar som så att skulle det hända bebisen något så kommer vi inte att må mer dåligt för att de står en vagn framme, jag tror att det är det minsta bekymret och jag tror heller inte att risken för att det händer något är större pga att vagnen är köpt. Klart man är orolig som vilken förälder som helst men jag orkar inte gå runt och tro hela dagarna att något ska hända å därför inte våga köpa något, så var jag när jag väntade sonen å de blev bara en väldigt jobbig graviditet med alla oro, denna gången känner jag mig lugnare å även tanken på att något faktiskt kan inträffa är enklare att acceptera och tänka! Sen tycker jag det är skönt att ha allting klart, jag vill njuta och ta de lugnt när bebisen kommit, inte stressa runt i värmen å handla allt som behövs plus att vi köper lite varje månad för att slippa köpa allting i juni, det är ju både en ekonomisk och tidsmässig fråga. Hur tänker å känner ni andra? Jag blev så ledsen över kommentarerna vi fick igår

• Elvis Mamma

Tack för alla era svar tjejer! Va skönt att höra att fler har börjat fixa och handla å att fler resonerar som mig En del i att förbereda sig för de kommande barnet handlar ju om att fixa å boa, det är ju en process liksom som gör att det hela blir lite verkligare å att man mentalt hinner förbereda sig på vad som komma skall å som många skriver, det är ju ett barn man väntar, inte ett missfall även om man såklart mycket väl är medveten om att det inte finns några garantier men som sagt en del av graviditeten handlar ju om att få planera och fixa å handla När jag hade fött sonen var vi tvungna att handla en massa på väg hem ifrån BB å de var inte alls speciellt kul, man är ju inte så pigg dagarna efter att man fött å de sista man är upplagd för är ju en shoppingrunda

• Elvis Mamma

Tesssi: Jag hade en Skip Hop med sonen å var super nöjd med den så de lutar åt att vi köper en sån

• Elvis Mamma

Vi kommer vänta med att köpa babysitter och babygym tills vi vet om behovet finns, sonen vägrade ligga eller sitta i någon av dom utan ville bara sitta i sjalen eller bärselen så en babybjörn sele har vi köpt å sjal har vi kvar sedan innan, ska vi köpa babysitter så blir det en sån typ babybjörn som man kan gunga

• Elvis Mamma

gammelmamma: Okej men då tycker jag absolut att du ska satsa på en babysitter, dom flesta bebisar trivs ju trots allt bra i en sån å de är himla smidigt när dom börjar bli mer vakna Såg att babyproffsen har ett eget märke på babysitter som påminner mycket om babybjörn, de kanske kan vara något? Det var bra pris på dom också jag tror att dom man själv kan gunga lite med handen är bäst, sen finns det ju en mjukare typ som bara har ställbara lägen men som inte går att gunga

Svar på tråden Juni-barn