• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Jag är äntligen hemma efter en lååång dag och kväll på förlossningen. Jag mådde jättekonstigt när jag gick upp imorse och när jag kollade mig i spegeln hade ansiktet svullnat en hel del. Efter frukosten och en liten stund ute i friska luften hade jag fortfarande inte riktigt vaknat kändes det som. Jag ville bara ligga på soffan. Fick även jobbig huvudvärk och kände mig väldigt yr. När det bara blev värre och värre under dagen så ringde jag förlossningen som ville att jag skulle komma in. Blodtrycket var bra och bara lite spår av äggvita i urinen vilket är helt ok, så inga tecken på hf förutom symptomen.

Jag fick läggas in för observation och lämna prover. Hade blod i urinen och ett väldigt dåligt blodvärde och dåligt järnvärde. Mitt hb låg på 100 för 5 dagar sedan och idag låg det på 91. De tyckte att jag kunde stanna kvar över natten men eftersom mitt blodtryck m.m. såg bra ut så valde jag ändå att åka hem. Nu ska jag bara vila massor och på måndag har jag fått tid för järndropp. Hoppas att blodvärdet blir mycket bättre med det.

• Elskling123

Grattis gammelmamma!! Vilket fint namn hon fick :) Dancia:oj hoppas det blir bättre med järnvärdet! Vila o ät mat med mycke järn :) Jag var också på förlossningen ikväll.. Tyckte bebis rört sig mindre några dar och jag har svullnat upp så mycke på fötterna att ja tyckte de va lika bra att gå o kolla upp alt i säkerhetsskull.. Visa sig att bebis mår bra och ligger på plats..var öppen 1,5cm och doktorn pressade på som bara den..kändes som hon förslkte öppna hela mig haha ingen trevlig känsla precis... Men nu får ja vell se om de börjar hända nåt snart :) hoppas! God natt alla mammor

• PojkarnasMamma85

Då sitter man i soffan inatt igen då...inga värkar men sån satans molvärk i rygg och mage! Klarar inte av att ligga i sängen då. Har vetekudden på magen nu så får vi se vad som händer. Igår innan jag lade mig runt 00-tiden trodde jag att ryggen skulle gå av men efter en dusch blrev det bättre. Nu får det fan sätta igång nån gång!

• Elskling123

NU vet jag vad förvärkar är!! Vaknade med världens smärta som kommer och går, dålig i magen och mår illa nu.. Har man alltid förvärkar tillsammans med sammandragningar?

• LillSnurr82

Usch hemsk natt! Förvärkar och satans ont i ryggen. Sen jordens förkylning på det gör ju inte att man sover som en prinsessa direkt :( Sen hade grannarna schlager fest och gjorde väldigt klart för oss när Sverige fick höga poäng och att vi verkligen vann.. ( hade tänkt se reprisen nu på morgonen men känns inte som att det behövs nu) Hela natten!! Usch! Ibland önskar man att man bodde ute på landet utan en granne i sikte..

• lycka 4

Elskling hur går det? Kanske är nått på g? Nä man behöver inte ha förvärkar tillsammans m sd

• Polarlantis

Jag har gått upp 20kg nu och jag vet inte riktigt varför...har inte ätit mycket mer än vanligt och rör mig fortfarande, dock mycket kortare och saktare. Tänker att det är tur jag pressat mig ut med hundarna trots smärta för annars hade jag väl gått upp 40kg nu??!! Inte så kul att gå upp 2,5kg på två dagar dock...men nu är det vatten, blir också alldeles vit så som ngn annan skrev. Inte skönt. Hade fem kg för mkt innan så nu får gärna bäbis komma ut så jag kan börja jobbet med att gå av mig allt detta! Får total ångest när jag tänker på det och speciellt så alla vänner ser ut som fotomodeller efter 6 mån...jag kommer väl se ut som en laggårdsvägg fortfarande...fast sista veckorna nu orkar jag faktiskt inte bry mig alls, sista chansen för godsaker!

Dancia: men ush så jobbigt för dig! Men bra att du åkte in och kollade upp dig! Intressant att du säger att du har symptomen på hf men att allt var bra och att det var järnvärdet som var botten. Min virriga BM har ju inte kollat järnet på...ja, länge! Och då har det dalat stadigt och jag hade väl 113 sist tror jag... Så till veckan måste jag se till att hon kollar för jag är helt matt, kanske mitt också har toksjunikit....så trött på att ha tryck i skallen.

GRATTIS Gammelmamma!!!   

• lycka 4

Massa kärlek till er alla underbara mammor idag både till er med barn på utsidan å er med barn på insidan ;) ni är fantastiska

• lycka 4

30 dagar kvar till mitt snitt, nu känns det verkligen som ner räkning, usch börjar bli riktigt nervös

• Elskling123

Lycka 4: jag ligger med förvärkar fortfarande! Har hållt på i strax över 3 timmar men några 3-4minuters mellanrum är de inte än... Fy sjutton vad ont de gör :( Lillsnurr84: va spännande att nån annan oxå har ont(inte kul ja vet men vi är inte ensamma iaf haha)