• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Elskling123: Dålig på det.. Blev igångsatt sist med sonen.. Har du tagit Alvedon eller annat smärtstillande?!

• Polarlantis
    Elskling123 skrev 2012-05-27 08:03:44 följande:
    Någon somvet hur länge man kan ha förvärkar?! Börjar bli riktigt jobbigt här!! :(
    Är du säker på att det inte är riktiga värkar...??? Alvedon och bad är det väl alla får som råd och blir det inte bättre av det så är det FL som gäller! Lycka till i massor!!!
  • Elskling123

Tack för snabba svar,jag har inte fött barn förut så vet inte hur det ska kännas.. På FL sa dom nör ja ringde i natt att de måste vara 3-4minuter emellan värkarna(jag har haft 9-4min och nu runt 7 så de har gått upp igen..) hon sa oxå att de ska hålla i ca. 1min vilket det gör och att varje värk ska kännas ungefär lika mycket vilket de gjort hela tiden... Uuusch ja har lust o.åka in bara för att nån ska "ta hand om mig" :( låter ynklig men känns jobbigt när de gått så många timmar

• LillaGrynet

Elskling123: Du ska absolut inte känna att du är ynklig.. Det är ditt första barn och svårt och veta vad man har att vänta sig och sen hanterar vi alla smärta på olika sätt.. Känner du att du inte fixar stanna hemma så stå på dig och ring in till förlossningen å säg att du inte klarar vara hemma.. Förstår hur du känner med att någon ska " ta hand om dig" Blev ju igångsatt sist och var därför på sjukhuset hela tiden å det kändes bra att dem hade kontroll och ha hjälp nära.. Denna gång oroar det mig att det antagligen ska ske på naturlig väg och sätta igång hemma.. Men man fixar mer än man tror

• lycka 4

Men om du känner att du vill åka in gör det elskling dom kan inte neka dig å komma, jag tror inte du har förvärkar utan riktiga värkar

• Polarlantis

Klart du ska åka in! Dom finns där för DIG och det är ju bättre att åka dit och sedan få åka hem och vänta lite till än att vara hemma och oroa sig och speciellt om du börjar tycka det är jobbigt! Du kan ju också få ngt att sova på om det bara är pinvärkar, så du får vilat ut lite.

Inser hur lätt det är att råda ngn annan...och jag har verkligen INGEN aning om vad jag pratar om än gång...har ju detta framför mig fortfarande...så lyssna till dom som varit med förr!!! 

• PojkarnasMamma85

Dessvärre kan man ha förvärkar i flera veckor, det har jag haft. De blir starkare för varje vecka typ. I förrgår höll de i i ca 5 timmar och sen försvann dem. Inatt trodde jag ryggen skulle gå av...molvärk som fan men inga värkar.

• Cataleya

Så spännande nu när alla är på gång  
    Själv tänker jag knipa, Han här hemma blev sjuk i torsdags och legat som en zoombie hela helgen. Idag var det min tur att vakna svettig och ont i halsen och hostar som bara den, tack för de !  

inväntar våran lilla flicka 1/6- 2012 <3