• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Grejjen är ju det att det som kan vara förvärkar för en person behöver ju absolut inte vara det för en annan .

• PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-05-27 09:20:58 följande:
    Grejjen är ju det att det som kan vara förvärkar för en person behöver ju absolut inte vara det för en annan .

Visst är det så! Allt är jy väldigt individuellt.
  • lycka 4

Jag hade också vidriga förvärkar med nummer ett . Höll i sig en månad gick över tiden två veckor. Helt hemskt

• Baby1112

Går numera på övertid om man räknar när dottern föddes. 37+3 och är idag på 37+4... Segt!!! :)
    Lider dessutom av hemska förvärkar denna gång, kroppen bara jävlas. Har kraftiga värkar i ett par timmar, sen bara dör dom! Blir så frustrerad!!! :(
    Dottern kände jag inget med, sen när det kom värkar så var det liksom igång!!! Blir galen på detta hattande fram och tillbaka!!!

BLÄ!!!

Men trevlig mors dag alla (blivande) mammor!!! :)

• stjärnfrukt

Vill bara skicka en kram till alla er som har det jobbigt och ont av förvärkar!
    Här är det lugnt som vanligt, precis som förra gången innan det bara sa pang och det var dags.... så lite spänning har jag allt ändå ;) 

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-05-26 15:57:26 följande:
    Får jag fråga en nyfiken fråga? Och de är hur mycket har ni alla ökat i vikt? Själv har vägde jag mig i onsdags och har ökat från 64 kilo till 99 kilo så "underbara" 35 kilo extra på kroppen :/ kan lova de känns i lederna nu när de är så varmt
    7,5 kg. och det är jag väldigt nöjd med med tanke på att jag vägde ganska så mycket mer när jag blev gravid den här gången än med de andra barnen. Med de andra gick jag upp ca. 14-15 kg.
  • LillSnurr82

Nu har jag utmanat ödet och gått en power walk på 60 min med hund, barnvagn och magen runt stångån. Gick så fort att hunden knappt hann kissa, haha!
    Får se om det sätter fart påt så alla förvärkar snart blir riktiga värkar.. Eller om det gör motsatt verkan.. Återstår att se!

Ha en fin mors dag alla söta mammor där ute!!

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-05-26 16:28:48 följande:
    En sak till! Ni som fött barn, tidigare eller nu, man läser mycket att kroppen liksom rensar sig själv innan en förlossning och att det är vanligt att man är dålig i magen innan det startat. Har ni några erfarenheter utav det? Har varit jättedålig i magen hela dagen och kan ju inte låta bli att börja hoppas. Jag som inte skulle leta tecken och bli besviken...
    Japp, när värkarna har börjat lite smått har jag sprungit som en galning på toa.
  • PojkarnasMamma85

När vi ända har ämnet tarmtömning uppe på tal...måste man vara lös i magen eller räknas det som tömning även om det är normalt i konsistensen men kommer mycket och ofta?!