• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • bebisgalen
    LillSnurr82 skrev 2012-05-27 11:32:19 följande:
    Nu har jag utmanat ödet och gått en power walk på 60 min med hund, barnvagn och magen runt stångån. Gick så fort att hunden knappt hann kissa, haha!
    Får se om det sätter fart påt så alla förvärkar snart blir riktiga värkar.. Eller om det gör motsatt verkan.. Återstår att se!

Ha en fin mors dag alla söta mammor där ute!!

Hoppas det kommer igång, men har för mig jag läste ditt vatten hade gått? Eller har jag helt fel?
  • RocketQueen

PojkarnasMamma: För mig är det normalt så att säga men jag springer på toa kanske sju gånger på dag, i vanliga fall är det max en gång om dan. Snälla bebis kom nu!

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-05-27 11:47:42 följande:
    PojkarnasMamma: För mig är det normalt så att säga men jag springer på toa kanske sju gånger på dag, i vanliga fall är det max en gång om dan. Snälla bebis kom nu!
    Ah okej, så ofta blir det inte för mig dock :P Men i normala fall kanske jag går på toa och gör nr 2 var tredje dag...nu på slutet av graviditeten har jag kunnat göra det en gång om dagen vilket varit riktigt skönt! Nu är det fortfarande bara en gång om dagen, men jag märker skillnad på hur lätt det är så att säga. Från att varit mer eller mindre förstoppad och måste hålla emot i mellangården för att det överhuvudtaget ska gå att ta i...till att behöva nästan springa till toaletten och kunna få ut det på en minut utan att det gör ont eller att jag behöver hålla emot. Ursäkta äckliga detaljer! Dessutom brukar det inte komma mycket, imorse kom det ett helt lass istället för några enstaka kottar.
  • Dancia

Elskling: Det låter inte som att det är helt vanliga förvärkar du har men bästa sättet att ta reda på det är att ta värktabletter och ett varmt bad. Är det bara förvärkar så brukar det stanna av men är förlossningen på G så brukar det öka. Som någon annan sa, du kan åka in till förlossningen när du vill, speciellt om du känner att du behöver bättre smärtlindring.

• Amy86

hej hej skriver inte så ofta men följer tråden varje dag:) idag ligger jag med vad jag tror är förvärkar, ont gör det och de blev bättre i en timme ungefär med alvedon men nu är det tillbaka igen.. tänk om man kunde få ett datum på ul eller liknande när man skulle föda så slapp man gå runt och undra om det är på g eller inte...

snart ska jag trotsa smärtan ocg gå ut med barnen så dom får cykla lite..

Grattis till alla som redan fått sina små och kämpa på till alla andra.

• LillSnurr82
    bebisgalen skrev 2012-05-27 11:44:58 följande:
    Hoppas det kommer igång, men har för mig jag läste ditt vatten hade gått? Eller har jag helt fel?

Nej mitt vatten har inte gått. Tror inte mitt vatten kommer gå heller. Det gick aldri när jag fick dottern, mina krystvärkar börja innan vattnet ens gått så de fick ta hål på hinnorna. Har nu bara massa förvärkar som inte vill bli något mer än så... Sjukt jobbigt..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Tess1979

zenoble och Lina007: När födde ni ert första barn? Alltså gick ni övertid eller kom barnet före bf? Jag väntar mitt andra barn nu och gick 16 dagar övertid med första, det blev igångsättning för mig. Nu har jag 17 dagar kvar till bf och man undrar ju om man kommer att gå övertid den här gången också eller om bebis kanske kan titta ut lite tidigare denna gång när det är andra barnet Roligt att höra hur det blivit för andra!

• zenoble

Blev precis samma nu som med första v.38+3. Konstigt att det blev samma dag tycker jag kanske du får på bf nu då? Ingen aning hur det styr.. Tror bara det beror på när bebis är redo så det skulle säkert lika gärna kunna bli nu!

• LillaGrynet

RocketQueen; TACK för tipset om klänningarna/tunika.. Helt underbara! Fick 2 st idag i Mors dag present!! såå sköna! Spring å köp alla mammor å blivande

• emma78

Usch och fy vilken natt:(( Har hemska förvärkar som avtar varje gång jag tänker tanken på att ringa förlossningen typ.....vaknade kallsvettig flera gånger under natten pga att det gjorde så ont.....Även om jag har två barn sedan innan tycker jag att det är svårt att bedömma när det är dax så att säga,varje gång är ju unik! Dessutom har det börjat olika med båda barnen innan.Den smärta som jag har nu är mest konsentrerad i ryggen tillsammans med molande mensvärk så man tror att man ska börja störtböda!!Det är lite lugnare när jag ligger ner men om jag ställer mig upp känns det som att ryggen ska gå av:(( Är i v 37+2 idag,samma vecka och dag som min lille son föddes i,hade hoppats att denna lille krabat ville följa i sin brors fotspår....och än är ju inte dagen slut:))