• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Missförstånd: Men att folk inte fattar att ni inte orkar just i år, det är väl en sak att bli bortbjuden men att ha stor bjudning hemma när man antingen är höggravid eller har en nyfödd är kanske inte just de man vill lägga all energi på, det tycker jag ni ska förklara för folk eller säg att ni ska resa bort Vi har bland annat blivit bjudna att fira med släkten i Sthlm vilket innebär en resa på 4 timmar, alla räknar med att vi kommer å blev jätte sura när vi försökte förklara att vi i år nog bara vill vara hemma å ta de lugnt, men vadå de finns ju sjukhus här med menar dom på å ja visst gör de det men nu är problemet bara att dom bor utanför Sthlm å har två timmars restid till närmaste förlossning vilket inte känns tryggt eftersom man aldrig kan veta hur fort de går å att dessutom befinna sig på annan ort då känns ju sådär å skulle bebisen mot all förmodan komma innan midsommar så känns det inte speciellt lockande att sätta en nyfödd i bil fyra timmar i hettan, nej i vanliga fall älskar jag midsommar å att fira med släkt å vänner men i år vill jag bara ta de lugnt å mysa hemma med familjen å sen får folk säga vad dom vill

• IdaElinLivia040611

Hemkommen från BM

V 38
    Vikt +9 kg
    HB 126 (måste äta lite järn nu, har inte gjort det tidigare)
    Socker 5,8 efter en stor chokladmuffins på Donken...mums:)
    BT 124/68
    Hjärtljud 148
    SF mått: 33 Förvånad

Blir skickad på ett TUL eftersom hon inte var nöjd med SF måttet. Hon trodde att det var för att han ligger fixerad väldigt långt ner men för att vara säker så blir det TUL. Antar att det blir i nästa vecka, vet inte hur fort man kan få en tid.
    Är inte så orolig då jag har en väldigt livlig krabat som har blivit kontrollerad ett antal ggr med UL. Men det kan som hon förklarade antingen vara att han ligger långt ner, eller att moderkakan börjar bli lite dålig på att försörja honom med näring.
    Tycker dom att han är för liten så blir det en igångsättning nästa vecka...inte mig emot. Vill bara få ut en frisk och pigg bebis.

Nån här som har erfarenhet av lite mindre SF mått???
    Kan säga att jag legat precis mitt på kurvan fram tills idag, senaste kollen var för 2 veckor sedan.

Just det, massa slem i trosorna i morse, och jag känner sen dess en molande värk i magen, men ingenting speciellt starkt. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Tesssi

Här är också en utflyttad kulla. Så Dalarna på midsommar är ett måste! {#emotions_dlg.flower}
    Algot är ju redan här, så nu hoppas jag att jag kommer i min Rättviksdräkt till midsommar. Cool

• Elvis Mamma

Mitt SF mått ligger på 29 å har gjort 5 veckor nu vilket är under nedersta kurvan, har varit på två TUL som iaf visar att bebisen verkar växa som den ska, visserligen verkar hon vara liten men huvudsaken är att hon följer sin egen kurva, varför magen inte växer har jag inte fått någon förklaring på men jag får gå på lite extra koller och min bebis är också fixerad låångt ner så jag tror de har med de att göra Tror inte du behöver oroa dig alls IdaElinLivia040611!

• MissFörstånd

Vi har inte bjudit någon till oss på midsommar, men en tradition gör att de flesta bjuder in sig själva. Är lite besviken för min bästa kompis bjöd även in hennes syster med familj, men igår sa jag till henne att om bebisen inte kommit tänker jag låsa in mig så får de sitta på altanen själva . Svärisarna har också sagt att de kommer, jag tänker då inte tända grillen eller ens stå för lån av toalett.

Tesssi - Då har vi samma folkdräkt . Jag kommer då inte ens försöka komma i någon dräkt till midsommar!

• LillSnurr82

Min sambo är från Rättvik och dit vill jag aldrig flytta. Inte alls något som lockar mig.. Möjligtvis att vara där nån vecka vid sommar men inget mer.. Ändå är jag en landet tjej (fast vi bor i stan Linköping nu) och kan gärna tänka mig ett hus på landet, men Rättvik/Dalarna big no allt för öde för mig.. Men det har säkert sin charm om man är uppväxt där kan ja tro.. :)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Baby1112

Är på världens sämsta humör idag!!! Vill bara lägga mig ner, dra täcket över huvudet och gråta... :(
    Dessutom tror jag att bebisen växt fast, den kommer aldrig komma ut!!! :(
    Ja, det är två veckor till BF, men den kan väl komma ut nu iaf?!

• Tesssi
    LillSnurr82 skrev 2012-05-29 14:10:59 följande:
    Min sambo är från Rättvik och dit vill jag aldrig flytta. Inte alls något som lockar mig.. Möjligtvis att vara där nån vecka vid sommar men inget mer.. Ändå är jag en landet tjej (fast vi bor i stan Linköping nu) och kan gärna tänka mig ett hus på landet, men Rättvik/Dalarna big no allt för öde för mig.. Men det har säkert sin charm om man är uppväxt där kan ja tro.. :)
    Jag får lappsjuka om jag är i Rättvik för många dagar åt gången. Cool Men jag längtar ändå dit titt som tätt. Tur att jag har familjen där så jag kan åka upp o hälsa på då och då. Så jag förstår dig precis.

(Är egentligen uppväxt i Ludvika, men släkten kommer från Röjeråsen utanför Rättvik, där bor numera både mor och far samt min syster med familj)