• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

OJ,vad det föds bebisar!!! GRATTIS till er alla!!
    Här händer det inte så mycket just nu.....
    Hade värkar från lördag - tisdag till och från och inte så regelbundet.Ringde förlossningen ändå då jag måste komma in 4 timmar innan bebis ska ut pga att jag måste ha penicillin! Fick komma in i tisdags morgon.Öppen ca 2 cm liiiiite kvar av tappen och hon kände huvudet ..Så det var bara att åka hem igen.....Bara att gilla läget....Tror inte att bebisen kommer innan midsommar,har aldrig gått över innan men nån gång ska väll vara den första SUCK!! 

• Amy86

Har haft förvärkar hela dagen men inget regelbundet, i måndags hade jag en halv dag nu en hel så väntar bara på att de ska avta.. skulle mer en gärna åka in och trycka ut grodan nu!
    minsta lilla rörelse bebis gör gör ont så jag dör och lite av slemproppen lossnade i morse men det gör väl ingen skillnad.. 5 dagar kvar tills Bf.

• Essence

En vecka kvar till snittet, två veckor till BF. Inga känningar, och jag mår oförskämt bra!

• Dancia

Grattis Tullamulla!!! :)

Mycketsaft: hoppas att hinnsvepningen gör att det drar igång med nu :).

Nu har jag gått och fått väldigt mycket förhoppningar om att de kanske går med på att göra en hinnsvepning på mig imorgon på förlossningen trots att jag hade lovat mig själv att jag inte skulle ställa in mig på det för att inte bli besviken. Får helt enkelt vänta och se vad de säger imorgon.

• Dancia

Sjärnfrukt: vad skönt att det går så bra med potträningen :D. När hon själv är så stolt och tycker det är roligt så kommer hon nog kunna bli blöjfri fort :). Min dotter blev blöjfri i januari och det kändes så skönt att hon blev färdig med det innan bebisen kommer så jag slipper 2 blöjbarn igen :).

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 15:44:09 följande:
    Havsljungfrun: Oftast sitter det på en punkt men kan även kännas som ett "bälte" över magen som bränner om man säger där bh:n sitter.. När jag tar av mig den kan det ibland släppa lite lite men trycket sitter i hela tiden.. Svårt å förklara
    Så är det för mig med. Att halvligga eller ligga är det enda som hjälper. 
  • mittlivsomjosefine
    stjärnfrukt skrev 2012-06-06 08:48:40 följande:
    Hej! 

Kul att få se fler i tråden :) Haha, det där med att det inte är för ens nu man börjar förstå att snart så, snart kommer bebisen komma ut, jag kommer inte gå runt så här till jul..det kom jag på för typ en vecka sen, och min sambo kom på det igår (bf 14) Rätt konstigt att man tänkt på det mkt, men ändå inte riktigt fattat det Glad

Det behöver du nog inte alls oroa dig för! Jag har både denna och förra grav. legat på översta kurvan, och förra gången sa min bm precis samma sak om att jag nog skulle få en stor bebis, runt 4kg. Ut kom en flicka på 3280g, 50cm, inte så stor med andra ord! (Denna gången har hon inte sagt någon gissning, hehe) Sen så är det faktiskt mest huvudomfånget som spelar roll, inte vikten, men det klart en 5kgs bebis kan ju ha något större huvud än vad en 3kgs bebis har. Det är iallafall vad jag har hört/läst. 
    Haha ja, man är ju lite knäpp sådär. Man har ju hela tiden vetat att man sla få en bebis men inte fattat förens nu! :)

Vad skönt det är att höra fler säga att den inte behöver vara så stor! Och om den är det så kan vi ju hoppas att huvudet inte är så stort då ;)  
  • mittlivsomjosefine
    Havsjungfrun skrev 2012-06-06 12:23:38 följande:
    Mitt sf-mått var mycket större när den låg i säte och det blev lägre när den var rättvänd och min bm sa att det absolut berodde på att den tog så mycket plats då. Får du inte göra ett tillväxtultraljud om hon tror att den är så stor?

Nej, hon har inte nämnt något om att göra ett tillväxtultraljud... Men jag själv skulle känna mig mer trygg om jag fick göra ett. Nu är det dock så kort tid kvar, och det är ju inte mycket man kan göra heller mer än att sätta igång förlossningen känns det som. Så jag låter det vara. Den kommer väl ut förr eller senare.
    Men tyckte det var dumt av henne att säga sådär och sen inget mer liksom.

Jag är iofs en sån som oroar mig för det mesta och säger jag inte till henne att det hon sa oroar mig får jag väl kanske skylla mig själv :p    
  • Havsjungfrun
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 20:53:33 följande:

Nej, hon har inte nämnt något om att göra ett tillväxtultraljud... Men jag själv skulle känna mig mer trygg om jag fick göra ett. Nu är det dock så kort tid kvar, och det är ju inte mycket man kan göra heller mer än att sätta igång förlossningen känns det som. Så jag låter det vara. Den kommer väl ut förr eller senare.
    Men tyckte det var dumt av henne att säga sådär och sen inget mer liksom.

Jag är iofs en sån som oroar mig för det mesta och säger jag inte till henne att det hon sa oroar mig får jag väl kanske skylla mig själv :p    
    Alternativet är väl i så fall snitt om det skulle visa sig att den verkligen är stor. Konstigt sätt av din bm...