• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Memso

Tack så mycket alla!!! Vi mår bra men är otroligt trötta! Håller på att försöka trockla igång amningen, det går sakta men säkert framåt :) sååå mysigt att han är här nu!

• fyrklöver81
    Cataleya skrev 2012-06-06 09:27:50 följande:
    Någon mer som mår illa och är spy färdig på mogonen ?
    Jag mår jätteilla på morgonen efter frukost , får lägga mig ner med massa kuddar under huvudet för att inte kräkas.
    Bubbelvatten hjälper mig samt att jag tuggar tabletter som minskar magsyran. 
  • Javisst
    Jag med! Blir dock bättre när jag tvingat i mig lite frukost.
    BF 4 juni 2012
  • Lenis21

Håller på att göra i ordning mig och dottern. Ska träffa en väninna och hennes 2 barn. Egentligen orkar jag inte men får försöka aktivera dottern lite. Är så trött då jag bara fick 3 timmars osammanhängande sömn i natt. Och vad ska man hitta på för middag idag? Några idéer?

• Emma Stark
    Jag mår jättedåligt på morgonen om jag inte får frukost i mig tillräckligt snabbt... Hinner jag inte i tid så kommer maten upp i toaletten strax där efter och det är därför det bara blir frukost utan bitar i (typ yoghurt) de närmsta dagarna Cool
  • Dancia

Förklöver81 och Stjärnfrukt: oj nu blev jag alldeles rörd :). Jag är inte alls något speciellt, en helt vanlig snart trebarns mamma som jobbar på förskola :). Ni lyfte iaf min dag lite extra, ni är så himla goa allihopa här inne!

• Dancia

Ja illamåendet har slått till rätt rejält sista veckan igen. Har ingen aptit alls och illamåendet kan komma både på morgonen och senare under dagen, speciellt efter middan på kvällen. Har dock inte spytt på flera veckor (även om det varit nära ett par gånger), så det är jag väldigt tacksam för.
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 11:04:20 följande:
    Var är Uddabus? Fått bebis kanske?

Jag har också en känsla av det, det får vi hoppas på :).
  • Uddabus

Nä jag är här o väntar... Idag är jag bara vansinnigt trött... Ligger i sängen o småslumrar från o till...

Sambon klipper gräs o våra barn är o leker hos grannen...

Var hos bm igår

40+5

S/f mått 37
    Hjärtljud 135
    Fixerad sedan v35
    Blodtryck 125/75 gått upp betydligt...
    Hb 126 o har legat så i flera månader utan tillskott sen v 29/30

Vissa dagar är jag mer pigg men idag vansinnigt trött..,

Packade bb väskan häromdagen o nu är det bara att vänta...

Vi har haft en massa över oss som tex min sambo var till tingsrätten ang sina äldsta igår... Nu är det lite bestämt iaf fram till sep men jag måste göra mig av med mina hundar. Den ena har jag haft i 8 år o är en shi tzu ( allergivänlig) o den andre är en valp efter min hane o Jack russell. Sista avkomman efter min fina, snälla o underbara hund... För mellan tösen har pälsallergi. Innan var det mot häst, kanin osv men inte hund o hon har aldrig reagerat tidigare för min gammelhund. O jag är sååå ledsen samtidigt är jag ju glad för min sambo men exet har verkligen velat komma åt mig i alla år o nu lyckades hon...

Fast hon sj har haft mellan flickan med sig hos kompisar med häst, katt,hund osv men nu får hon inte stiga inför dörren hos oss..

O jag får inte träffa barnen vilket gör att dem inte kan träffasin egen lillebror typ.åh det är så mycket runt denna mamman så man spyr.. Man blir så matt... Hon har verkligen fått dessa flickor att må sjukt dåligt o mitt i allt ska jag föda barn...

Aja... Har iaf fått tid till bb den 15 juni om han inte velat komma ut till dess..

Lite slempropp varje dag o varje gång jag går på toa typ. Små molande emellanåt i mage, värker o är tungt i ryggen emellanåt.. Men annars ingenting.,. Suck...