• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Välkommen Beckan91.
    Själv väntar jag andra barnet och hade bf 4 juni. Ingen bebis som har tittat ut ännu.

• mittlivsomjosefine
    Havsjungfrun skrev 2012-06-06 21:10:08 följande:
    Alternativet är väl i så fall snitt om det skulle visa sig att den verkligen är stor. Konstigt sätt av din bm... 

Ja, snitt är ju förstås ett alternativ i så fall. Men man tycker att hon borde skicka iväg mig på tul om hon verkligen trodde den är SÅ stor. Därför jag tycker det är konstigt av henne att ens säga något om storleken på det viset om det egentligen inte är något problem...
  • PojkarnasMamma85

Då är man vaken i soffan inatt igen. Kunde verkligen inte somna, kändes enormt olustigt i kroppen och den ville inte slappna av. Hsr nu molvärk och ligger på soffan med vetekudden. Nu får värkarna komma alltså! Kan inte ta Alvedon förns om en timme.

• Baby1112

Pojkarnas mamma: tycker så synd om dig!!! Hade sådär till och från i tre veckor och ganska intensivt sista veckan innan det äntligen drog igång i söndags natt...
    Massa kramar till dig!!! Hoppas verkligen det sätter igång...

Förresten, har du fått komma in på koll? När vi väl åkte in runt lunch efter att ha klockat värkar hela natten. (Oregelbundna men onda, men ändå fullt hanterbara... ) Jag var då öppen nio cm, egentligen tio men hade en väldigt buktande hinna som tog tid på sig att brista...
    Var stensäker på att vi skulle få åka hem igen. Sa till maken när vi parkerade att vi kanske skulle vända istället och vänta lite till. Det hade ju lurats innan liksom... Han var dock av åsikten att är vi ändå här så går vi in... Vilket var tur!!!

Hade jag varit du hade jag bett om koll. Och vill de inte det så överdriv lite så du får komma på koll.

Hade turen att få en trevlig BM i telefon när jag ringde som sa att kom in när det passar. Hon kunde lika gärna sagt återkom när det är mer regelbundet och gör ondare... Då hade jag ju trott på det istället!

Nåväl, blev långt inlägg! Men hoppas på bebis snart för din skull... :)

• Uddabus

Här är e till som vaknat o känner sig lite rastlös osv...

Svårt att somna om iaf... Hmm

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-06-07 03:09:18 följande:
    Pojkarnas mamma: tycker så synd om dig!!! Hade sådär till och från i tre veckor och ganska intensivt sista veckan innan det äntligen drog igång i söndags natt... Massa kramar till dig!!! Hoppas verkligen det sätter igång... Förresten, har du fått komma in på koll? När vi väl åkte in runt lunch efter att ha klockat värkar hela natten. (Oregelbundna men onda, men ändå fullt hanterbara... ) Jag var då öppen nio cm, egentligen tio men hade en väldigt buktande hinna som tog tid på sig att brista... Var stensäker på att vi skulle få åka hem igen. Sa till maken när vi parkerade att vi kanske skulle vända istället och vänta lite till. Det hade ju lurats innan liksom... Han var dock av åsikten att är vi ändå här så går vi in... Vilket var tur!!! Hade jag varit du hade jag bett om koll. Och vill de inte det så överdriv lite så du får komma på koll. Hade turen att få en trevlig BM i telefon när jag ringde som sa att kom in när det passar. Hon kunde lika gärna sagt återkom när det är mer regelbundet och gör ondare... Då hade jag ju trott på det istället! Nåväl, blev långt inlägg! Men hoppas på bebis snart för din skull... :)

Pratade med förlossningen i lördags men fick inte komma på kontroll då det bara handlade om förvärkar och de hade mycket att göra. Ska fråga bm idag om hon kan kolla hur det ligger till eller om hon kan typ ge mig en remiss till förlossningen eller nåt.
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-06-07 03:10:43 följande:
    Här är e till som vaknat o känner sig lite rastlös osv... Svårt att somna om iaf... Hmm

Jag hoppas innerligt att det är på g för dig snart!!
  • Uddabus

Ja det hoppas jag med... Har inte kunnat somna om ännu... Usch...

Inte nog att man är på toa en gång i timmen varje natt nu har man börjat bli sömnlös mitt i natten oxå... Blir väl en lång dag idag...

Hmm

• LillaGrynet

Hjälp! Kan barnet ta skada av sex såhär sent i graviditeten? Vi hade sex igår och det kändes inte som det gjort innan.. Det sved och "tog emot" på nåt vis.. Trodde att det var tillfälligt så vi körde på men efteråt så fortsatte det svida.. Kom sen o tänka på att en del av proppen gett sig och kanske kan va infektionsrisk då? För skyddet upp till barnet är inte fullt gott då?

• Baby1112

Lilla Grynet: man "ska" kunna sexa fram till vattnet går, då blir infektionsriskem stor för att det är öppet in. Även om slemmisen gått så är ju bebis skyddad av sin hinna.
    Men att det svider och tar emot kan ju vara att bebis åkt ner en bit och att slemhinnorna är känsliga... Men vet inte säkert! Ring BM on det inte försvinner eller om du är superorolig...