• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

(skickades iväg för tidigt) .. Vaknar oftare av att jag inte kan andas för jag är så täppt i näsan (bara på nätter) sjukt irriterande :( dessutom var jag uppe och kissa och fann massa blod i toa och på papper när jag torkat mig, men det var "bara" en hemorojjd som spruckit :( önskade att det hade vart slemproppen. Fast jag tror som sagt den släpper bit för bit nu då jag har väldigt mycket slemmiga flytningar...
    Nej ska försöka somna om så jag får sova ett par timmar till i all fall innan dottern väcker mig..

• Dancia

Här är en till som varit uppe några gånger inatt och sen haft svårt att somna om. Min lilla son har vaknat med växtvärk och jag tycker så synd om honom. Har masserat hans ben en bra stund varje gång han ropat på mig men vid 2-tiden fick han en panodil och verkar ha sovit gott sen dess.

Sen har man vaknat med de vanliga förvärkarna och nu är jag uppe och måste göra nr 2. *pust*. Skönt att min man är ledig idag så man kanske kan ta igen lite sömn under förmiddan :).

• Dancia

Lillsnurr82: kan verkligen tänka mig besvikelsen när det var hemmorojderna som orsakade den lilla blödningen. Jag hade nog också tänkt samma sak och blivit glad över att det kanske var en del av slemproppen först :P.

• Memso

Igår kom vår efterlängtade lilla son Jonathan ut! 3385g och 50cm lång!! <3

Vi mår bra men har det rätt tungt efter det kejsarsnitt jag gjorde!

• MissFörstånd

Memso - stort Grattis!!! Hoppas ni mår bra allihopa!

Bumman - jag har bf på lördag och känner heller INGENTING!

Inga sd, förvärkar, vattenavgång/sipprande. Möjligtvis att lite av slemproppen släppte i lördags men det är ju inga garantier för nånting. Sååå segt!

Ha en bra nationaldag alla! . Jag ska äta massa tårta