• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Uddabus; usch låter som ni har det tufft.. Skönt att det verkar lösa sig lite smått i vilket fall.. Tungt å behöva göra sig av med hundarna kan jag förstå Varför ska en del EX sätta sig på tvären o bråka.. Fattar inte det!

Hoppas det kör igång för dig nu NU Uddabus! Segt och vänta! Håller tummarna för att det händer nåt i veckan

• Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-06-05 17:42:13 följande:
    Havsjungfrun: Med sonen var min slempropp väldigt gul/grön så de är helt normalt även om de känns ofantligt äckligt
    Såg ju onekeligen ganska så äckligt ut när det såg ut som om jag snytit mig istället för att torkat mig...
  • Sweet life

Idag är jag på superhumör!

Färdknäppade lite igår och vaknade mitt i natten med en smärta som kom som en blixt från klar himmel, magen krampade och ryggen höll på att gå av. MEN, det försvann och har inte kommit tillbaka!

Men nu firar vi nationaldag. Jag har gjort sillröra, kokat färskpotatis och gjort en marängglasstårta med de första svenska jordgubbarna för året på! Solen tittade precis fram mellan svarta moln också... Kan inte bli bättre!

• Pluttan
    Uddabus: Så tråkigt att det fortfarande inte har kommit igång för dig. Men det kommer snart ska du se.
    Själv gnäller jag som sjutton och då har jag bara gått över 2 dagar.
    Tråkigt att sambons ex är så motsträvig och verkar har ett horn i sidan till dig. Men jag tror att du är starkare än henne så bara skaka av dig det som hon kastar på dig. Det är hennes problem.

Dancia: Då är du nog en sådan gullig förskolefröken som barnen måste älska.Skrattande
  • Havsjungfrun
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 01:22:14 följande:
    Dancia: Okej, det känns lugnande! :)
    Jag frågade Bm om måttet inte kunde bero på hur bebisen låg eller att man hade mycket vatten eller så. Men nej, enligt henne kunde man inte det "det är stor bebis lilla gumman" (så sa hon inte men det kändes som hon menade så och lät liksom lite hånfull...). Tyckte det lät väldigt konstigt att det inte kunde bero på annat än att bebisen är stor, fick ingen bra känsla av henne när hon lät sådär :/ Det kommer ju visa sig förr eller senare om den är stor eller inte... Tack för svaret! :)
    Mitt sf-mått var mycket större när den låg i säte och det blev lägre när den var rättvänd och min bm sa att det absolut berodde på att den tog så mycket plats då. Får du inte göra ett tillväxtultraljud om hon tror att den är så stor?
  • Havsjungfrun

Memso: Grattis till lillkillen Baby! Tänk att så många bebisar redan har kommit ut trots att det bara är den 6:e idag!

Cataleya skrev 2012-06-06 09:27:50 följande:
    Någon mer som mår illa och är spy färdig på mogonen ?
    Har spytt flera morgnar trots mina mediciner. Var och handlade mat i förmiddags och var både spyfärdig och småyr när jag var klar.

Trodde att förlossningen skulle starta i natt då det småmolade när jag släckte ljuset. Vore ju bra att alltid vara ledig på sin födelsedag!   

• LillaGrynet

Tänkte bara fråga om det är någon här som vet vad det kan bero på när man har en ihållande brännande känsla i övre delen av magen?! Kommer oftast på em/kvällen kan knappt sitta utan måste halvligga.. Sen har jag även en ihållande smärta i ländryggen som sitter i hela tiden så kan knappt röra benen när jag ligger och

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 12:51:05 följande:
    Tänkte bara fråga om det är någon här som vet vad det kan bero på när man har en ihållande brännande känsla i övre delen av magen?! Kommer oftast på em/kvällen kan knappt sitta utan måste halvligga.. Sen har jag även en ihållande smärta i ländryggen som sitter i hela tiden så kan knappt röra benen när jag ligger och
    Är det som superträningvärk i övre delen av livmodern? Så har jag haft till och från i ett par veckor nu och särskilt om jag sitter en längre tid. Vet inte vad det beror på men är kanske just träningsvärk.
  • annas74
    Elvis Mamma skrev 2012-06-06 08:19:44 följande:
    Stort Grattis till sonen Memso!!! Jag sover jätte bra än så länge MEN sista veckan har mina händer å armar börjat domna bort å värka, speciellt höger arm å den fortsätter liksom att värka resten av dagen sen plus att den somnar så fort man håller den stilla, någon som har några tips? Har testat magnesium men de verkar inte hjälpa
    År det alla fingrarna i handen utom lillfingret? Isåfall kan det vara en nerv som är i kläm, mycket vanligt under graviditet, kallas karpaltunnelsyndrom, försvinner ofta av sig självt efter förlossningen. TIlls dess kan du köpa en handledsskena på apoteket, bra speciellt på natten (fast jag har min på dygnet runt nu). Och eftersom jag har mest besvär i högra handen så försöker jag sova på vänster sida, hjälper lite iallafall tycker jag.

sv.wikipedia.org/wiki/Karpaltunnelsyndrom
    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Karpaltunnelsyndrom/