• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lucian Caesar

Lilla Grynet så har jag oxå, får panik och måste slänga av mig bh:n sitter, mitt brukar även fortsätta bak i ryggen på höger sida och det är bara på kvällen.

Pojkarnasmamma85 jag har oxå haft jätte mycket förvärkar sen i måndags kväll. Ibland gör dem jätte ont och ibland är det inga värkar utan bara konstant molvärk i rygg och mage. Idag kommer dem jobbigaste perioderna med 2 timmars mellanrum. Man blir ju lite nojjig när det är tredje barnet, om det kanske kommer gå jätte fort efter alla dessa förvärkar. Har ändå ca 45 min till förlossningen och innan dess ska barnvakt fixas fram.

• Elvis Mamma

LillaGrynet! Jag har också exakt lika! Smärta på höger sida där bh:n sitter så jag får panik å tar av den framåt eftermiddagen. Haft såhär några veckor, först bara på kvällen men nu hela tiden, de går liksom som ett bälte runt men helt klart värst på höger sida. Vad kan de vara egentligen? Tryck mot revbenen kanske?

• stjärnfrukt

Jag har också denna brännande smärta, mest på vänstersida. Kan inte heller sitta upp, år panik, slänger av mig bh:n och inget plagg får komma åt det minsta där. blir också bara värre o värre. Tycker det är skönt att smörja in med kall lotion faktiskt... 

Måste få skryta lite om min 2-åriga dotter, jag började potträna henne för 2 veckor sedan, och nu går hon själv till pottan & gör sina behov utan minsta lilla frågning, sen ropar hon på oss och talar om vad hon gjort, och så stolt hon är! (vi med så klart!) 
    Så himla skönt att inte behöva lyfta upp henne på skötbordet nu i slutet och förhoppningsvis inte behöva ha 2 blöjbarn allt för länge. På dagis har hon inte heller blöja längre Glad  

• fyrklöver81

Hej alla!

Jag har pillat lite på min tapp, den är mjuk och öppen för fingerblomman, men det var den förra veckan med, men har flyttats lite framåt vill jag tycka.
    Haha.

Jag har ganska bra tappkoll i vanliga fall, då jag hade den metoden för att se när jag hade ägglossning när jag skulle bli gravid med ettan, konstigt enl vissa, men min kropp är min och enl min bm är det ok för mig att känna , men risken är att det kommer pinvärkar, vilket inte är skönt och inte heller gör ngn nytta =)

Over and out =) 

• Uddabus

Jag får oxå ont i mellangärdet... Fast det bränner, hugger osv så jag tror att något håller på att spricka eller gå sönder på mig...

Får det mest när jag ligger på sidan...

Nu har jag ändå varit igång... Min gamla pappa ska komma o grilla med min familj idag. Händer inte så ofta eftersom han bor i Falun o vi här nere i Skåne.

Gamla gubben på 75 år körde ner med båt på släp... Han är en riktig krutgubbe min gamle far... :) så jag hoppas att jag föder barn nu innan han åker hem...

Så han får vara bland dem första som får se lillebror...

• MissFörstånd

Tullamulla - ett stort grattis till er!

Bumman - japp sjukt segt är vad det är. Jag börjar ge upp hoppet om att bebisen ska komma.

• Nangijala

Fick åka till FL igår då jag hade konstant värk i drygt 2 timmar, magen var stenhård och vägrade slappna av. Provade att duscha och men vetekuddar men inget hjälpte.. Vi var på studentfirande 1 timme från FL så det tog ett tag innan vi kom in.. CTG:n visade på glesa men ganska starka värkar, dock avtog det hela... Men de misstänkte UVI pga operationen jag gjorde, så fick citodon och penicillin utskrivet.. Hoppas det hjälper för jag har konstant ont i nedre delen av magen :( Läkaren rotade runt lite därinne (hoppas det sätter lite fart på det hela) men fick inte veta om jag var öppen nått, får fråga min BM nästa vecka! 3 veckor kvar, förhoppningsvis bara 1..

• Beckan91

Hej allihopa! Har följt tråden länge, men har varit väldigt dålig på att skriva och jag hoppas det är okej att jag hoppar in här så här på slutet.

Hade bf den 3 juni, men ännu har ingen bebis kommit. Och jag har inga känningar heller, så gissar på att den inte kommer förrän till midsommar eller nåt.

Grattis till alla er som fått era små, och lycka till ni andra som fortfarande väntar :)       

• MissFörstånd

Är så fruktansvärt j*vla less på alla som frågar om inte bebisen kommit. Det kommer sms och meddelanden eller kommentarer på Facebook, jag blir galen! Vi har inte ens passerat bf, hur ska det bli sen?!?!