• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Havsljungfrun: Det är som en bränner på en punkt i övre magen på vänster sida och tar emot när jag sitter eller böjer mig.. Svårt att förklara.. Känns inte som träningsvärk:-/ Ryggsmärtan är mer som en trötthetskänsla och strålar ut i sidorna och ner i baken.. Gör ont så fort jag böjer benen i liggandes och när jag ska resa mig upp.. Sen trycker det ner i bäckenet .. Kanske är foglossningen?

• Tullamulla

Hej alla! Ibland går saker och ting väldigt fort, känns orättvist för allla er som går och väntar. Jag hade BF 23/6 men pga av säte som ej gick att vända planerades snitt 14/6. Söndag 3/6 mycket förvärkar o vid koll 23.45 öppen 1cm. Lugn natt och maken gick till jobbet och jag började baka bullar. Ringer in till FL pga liten blödning och värkar. Vi kommer in till Östra 14.30 och gör Ctg o undersökning. Beslutas om snitt och sen föds vår dotter 17.15, 2560g och 45 lång, helt ljuvlig. Nu är vi redan hemma igen då vi båda mår så bra. Stort grattis till er andra som fått och varmt lycka till till er andra!

• Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-06-06 06:22:14 följande:
    Memso - stort Grattis!!! Hoppas ni mår bra allihopa!

Bumman - jag har bf på lördag och känner heller INGENTING!

Inga sd, förvärkar, vattenavgång/sipprande. Möjligtvis att lite av slemproppen släppte i lördags men det är ju inga garantier för nånting. Sååå segt!

Ha en bra nationaldag alla! . Jag ska äta massa tårta
    Ja det är ju lite frustrerande när alla andra verkar ha alla möjliga symtom samtidigt...jag har 11 dagar kvar till BF. Man lär ju gå över tiden..:P
  • LillaGrynet

Grattis Tullamulla Ja saker kan hända snabbare än man tror minst sagt.. Skönt att ni alla mår bra!

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-06-06 13:08:31 följande:
    Havsljungfrun: Det är som en bränner på en punkt i övre magen på vänster sida och tar emot när jag sitter eller böjer mig.. Svårt att förklara.. Känns inte som träningsvärk:-/ Ryggsmärtan är mer som en trötthetskänsla och strålar ut i sidorna och ner i baken.. Gör ont så fort jag böjer benen i liggandes och när jag ska resa mig upp.. Sen trycker det ner i bäckenet .. Kanske är foglossningen?
    Låter ändå lite som på mig men har du bara ont på en viss unkt hela tiden? Mitt varierar lite. Ryggen låter kanske mer som foglossning eller spänningar. Jag tycker att det är skönt att stå på alla fyra och skjuta rygg ibland när ryggen blir för spänd.

Tullamaja: Grattis till er tjej Baby

• mycketsaft

Grattis ni som fått :) Hoppas det är min tur nu, har BF idag,  när jag skulle på toa kom det fostervatten, åkte till förlossningen men det verkar som att det kan va nån spricka högre upp för vid barnets huvud var hinnan hel. Eller så hade jag en enorm flytning :P Inga värkar men var öppen 3 cm så BM "stökade" runt lite så kanske värkarna ska börja komma igång. Har haft några men de är oregelbundna och inte så kraftiga än..

• PojkarnasMamma85

2 dagar kvar och idag luras kroppen återigen. Har haft regelbundna men svaga värkar som sedan skenade iväg och blev ruskigt oregelbundna för att sedan avta helt. Fick nån timme senare en betydligt kraftigare värk men sen dess har det inte kommit några fler, var nu över en timme sen *suck* Varför kommer det aldrig igång på riktigt för?!

• LillaGrynet

Havsljungfrun: Oftast sitter det på en punkt men kan även kännas som ett "bälte" över magen som bränner om man säger där bh:n sitter.. När jag tar av mig den kan det ibland släppa lite lite men trycket sitter i hela tiden.. Svårt å förklara