• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV
    JennieJ skrev 2012-06-08 04:10:48 följande:
    Efter en intensiv förlossning är han nu här ;) älskade Theodor föddes igår 18:16 och vägde 3980 g och var 52 cm! Bild och förlossnings berättelse kommer när jag är hemma från bb ;)
    Grattis, men WTF - ni har snott vårt namn!!!
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-06-08 09:53:02 följande:
    Hej alla igen! Ni som är förstfödorskor kan skippa läsa detta långa tråkiga inlägg! =)

Ni som har mindre syskon hemma , hur gör ni med vagn?

Vi har köpt en stor jäkla dubbelvagn, ser ut som ett monster, men verkar mycket bekväm, hur som så funderar jag att även göra om dotterns emmaljunga till en liggvagn igen och sätta ståbräda på så man har en mindre vagn när man är ensam med bebis och en större när bägge barnen är med.

Sen har vi även en paraplysulky till dottern.

Är ju även lite känsligt att ta dotterns vagn hon är 2år och 3månader och förstår mkt väl att en lillebror är på väg och är mer sotis än vanligt och vill ligga i lillebrors spjälsäng osv...

Storebror är 4 år och storasyster blir 3 i september så jag har bara köpt en enkelvagn med ståbräda som storasyster kan få stå på ibland om hon blir trött i benen. När jag fick dottern så var sonen 17 månader, alltså nästan 1,5 år och jag provade 2 olika syskonvagnar och tyckte det var jättebökigt. Storebror tröttnade ändå ganska snabbt på vagn och tyckte det var superkul med ståbrädan så jag kunde göra mig av med syskonvagnarna rätt snabbt :). Mitt råd är att prova dig fram och se om det behövs eller inte. Jag tycker det är så olika från familj till familj om man behöver det eller inte, t.ex. om man går väldigt långa eller bara korta promenader med alla barnen, om man har nära till förskola, affär m.m :)
  • AAEV
    fyrklöver81 skrev 2012-06-08 09:13:50 följande:
    Grattis Jennie!

Jäklar vad bebisar det ploppar ut.

Hoppas vi är några kvar månaden ut! ?

Kommer sluta med att jag sitter och skriver till mig själv runt midsommar och alla andra ligger hemma och har bebismys!
    Här är det tre långa veckor kvar!  
    Samma här ju! Vi har BF samma dag (29 juni) o jag hänger också en del i julitråden
    Eftersom jag ganska säkert kommer gå över så blir jag nog kvar själv till slut ;) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-06-08 09:56:26 följande:
    Usch Dancia det låter verkligen inget vidare.

Men jag hoppas du blir igångsatt då om det är det du vill. Säg att du mår mycket psyksikt dåligt och har panikångest mm mm det är alltid bra att späda på lite extra, men det behövs väl inte i ditt fall! =(

Hoppas tappen mognar eller att du får igångsättning!!!!!!!!!!!!! 

Tack :), jag hoppas först och främst på att de kan utföra en hinnsvepning och se om det kan komma igång av sig själv för jag vill helst inte behöva värkstimulerande dropp denna förlossningen. Men om det inte går så föredrar jag en igångsättning istället för att gå gravid flera veckor till för jag vet inte hur många dagar till min kropp och psyke klarar av som gravid :(.
  • Emma Stark

Sent igår kväll fick min bästa vän sin dotter. Jag är så otroligt glad för hennes skull och ändå kunde jag inte låta bli att känna lite ångest för min egen skull. BF 16 juni och så kanske man går över 2 veckor.. Herregud 22 dagar kvar, det känns som en eeevigheeeeet!!! 

• Elvis Mamma

Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!

• LillSnurr82

Vår dotter är ju 1,5 år nu. Vi har skaffat en syskonvagn, britax b-dual som går att använda även som enkelvagn. Dotter åker i den redan nu. Har även kvar en paraplysulky om det skulle vara så att man vill ha en mindre vagn om man bara kör ett barn. Vi har ju hund och är ute och går mycket så bara en vanlig vagn skulle nog inte funka för oss. Sen är det smidigt med denna vagn då den är lika smal som en vanlig vagn, bra när vi bor i stan kommer in i alla affärer och får lätt plats på bussar osv.

• Emma Stark
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 10:47:18 följande:
    Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!
    Oj, här går det undan :O Då får jag både beklaga och gratulera samtidigt helt enkelt. Bebis är påväg :D :D :D
  • LillSnurr82
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 10:47:18 följande:

Hoppsan... Men då får du snart träffa det lilla pyret.. Härligt ! Dock kanske inte det roligaste sättet..men det kommer gå kanon:) lycka till!
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥