• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 10:47:18 följande:
    Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!

Oj vilken chock! Förstår att du blir nervös men fokusera på att du äntligen ska få träffa lilla bebisen som legat i magen så länge nu :). Lycka till! Ska bli roligt att höra uppdatering sen när du fått :).
  • Havsjungfrun
    Fick precis en chock! Min struma läkare ringde å på grund av mitt skyhöga T4 värde så måste jag bli igångsatt idag! Skulle egentligen in för bedömning och hinnsvepning på måndag men nu blev det bråttom. Bara packa ihop å åka. Jag är så nervös å rädd så jag skakar!
    Oj då, hoppas att allt går bra! Tänk på att du får träffa din bebis idag!!! Hoppas att dina värden rättar till sig sedan, viktigast är att nu får hjälp nu. Lycka till!
  • conda

Grattis till bebisen jennieje, har kanske missat att gratulera någon men jag befinner mig i total amningskoma och kan inte koncentrera mig på något alls... =) Det var kul o träffa dig baby1112 o din söta lillgroda. Vi kanske skulle samla alla Jönköpingsmammor så småningom och gå på fika eller promenad eller så. Kan ju vara trevligt i höst när alla kommit i ordning, för vi var väl några stycken härifrån trakten?

• RocketQueen
    Oj vad häftigt! Lycka till idag, allt kommer att gå jättebra och snart är bebis här
  • RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-06-08 07:47:42 följande:
    Grattis Jennie !! Rocketqueen , kanske är nått på g ;)
    Sån tur har jag nog inte... Rynkar på näsan har redan ställt mig in på att de blir igångsättning och räknar inte ens med att det kommer igång av sig själv. Och faktiskt så känns det lite lättare då. Annars hade jag nog gått och letat tecken hela tiden men nu "vet" jag ju att det blir igångsättning så jag tänker inte ens på att det kan starta av sig själv. Vilket gör mig mycket lugnare. På måndag får jag förhoppningsvis datum för igångsättningen...
  • Pluttan

Precis hemkommen från allra sista bmbesöket.
    Idag fick jag gå till en helt ny barnmorska eftersom min har från i måndags börjat ute på fölossningen.
    Hade enligt henne blivit lovad att få gå till en som jag hade önskat. Men dom hade bokat om så jag fick en annan.
    Riktig tråkig människa denna barnmorska. Hon tyckte att jag utan vidare kunde gå till den 18 :e innan eventuell igångsättning. Därför jag hade gått över mer än två veckor innan.
    Vid frågan om hon ville utföra en undersökning och se om jag var mogen i tappen. Fick jag som svar att hon  INTE utförde det pga en som fick värkar 45 minuter efter att hon gjort det.
    Jag sa att det hade varit bra och se om man var mogen eftersom vi ev hade tänkt att åka en tur ner till Norje till Sweden Rock i helgen. Jag sa att jag vill helst föda i Karlskrona som det var tänkt och inte ev i Kristianstad.
    Så nu sitter jag bara här och gråter för ett uselt bemötande. Hoppas att det kommer igång Nu då.

• Elvis Mamma

Tusen tack för alla fina ord! Det värmer! Nu har jag fått en såkallad ballong insatt, är öppen 1 cm så nu hoppas man att jag öppnar mig mer så att man kan ta hål på hinnorna. Ballongen ska sitta 7 timmar om den inte åker ur innan. Har fått världens värsta mensvärk så nu hoppas jag att de händer grejer .. Någon annan som har erfarenhet av igångsättning med ballong?