• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-06-08 14:00:31 följande:
    Hur mycket växer bebisen när man går över?
    Jag frågade bm idag och hon sa ca 200 gr i veckan.

Bm besök V39:

BT 130/67
    Sfmått 34
    Bebis Hjärta : 140
    Huvud så långt ner att hon ej kunde känna det....

Fick tider ända fram till 41+3. Men hon trodde inte att det skulle behövas.
    Såg en stor seg slemmis i trosan nyss......så hoppas att det sker inom en vecka...snälla...
    Magen hade växt 1 cm på 1 1/2 vecka så det behövs inget TUL och bebis förväntas nu väga ca 3300 om jag går till 40+0:) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • PojkarnasMamma85

BF idag och har som sagt haft värkar hela natten och morgonen, men nu har det avtagit. Är dock väldigt öm i magen och får nån värk då och då. Men två gånger idag har en lite större slemklump lossnat så kanske att nåt är på g ändå. När vi färdknäppade gjorde det vid ett tillfället sjukt ont...sen gick det bra igen....undra vad det var.

• PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 14:30:37 följande:
    Tusen tack för alla fina ord! Det värmer! Nu har jag fått en såkallad ballong insatt, är öppen 1 cm så nu hoppas man att jag öppnar mig mer så att man kan ta hål på hinnorna. Ballongen ska sitta 7 timmar om den inte åker ur innan. Har fått världens värsta mensvärk så nu hoppas jag att de händer grejer .. Någon annan som har erfarenhet av igångsättning med ballong?
    Lycka till!
  • IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-06-08 14:30:37 följande:
    Tusen tack för alla fina ord! Det värmer! Nu har jag fått en såkallad ballong insatt, är öppen 1 cm så nu hoppas man att jag öppnar mig mer så att man kan ta hål på hinnorna. Ballongen ska sitta 7 timmar om den inte åker ur innan. Har fått världens värsta mensvärk så nu hoppas jag att de händer grejer .. Någon annan som har erfarenhet av igångsättning med ballong?
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}!!!!!!!!!!!!!
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-08 14:57:15 följande:
    BF idag och har som sagt haft värkar hela natten och morgonen, men nu har det avtagit. Är dock väldigt öm i magen och får nån värk då och då. Men två gånger idag har en lite större slemklump lossnat så kanske att nåt är på g ändå. När vi färdknäppade gjorde det vid ett tillfället sjukt ont...sen gick det bra igen....undra vad det var.
     Men herregud va du ska ha förvärkar måste vara otroligt jobbigt psykiskt att hela tiden tro att "nu kanske det e på riktigt".....men nu har du nog inte så långt kvar får man väl hoppas. När har du nästa bm besök???
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 15:04:54 följande:
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}!!!!!!!!!!!!!

Men herregud va du ska ha förvärkar måste vara otroligt jobbigt psykiskt att hela tiden tro att "nu kanske det e på riktigt".....men nu har du nog inte så långt kvar får man väl hoppas. När har du nästa bm besök???
    Ja, jag vet inte vad min kropp pysslar med riktigt...nu har vi i alla fall färdknäppat två gånger på mindre än 30 min Tungan ute Vid första stack det till något fruktansvärt ett tag...vid andra gjorde det mer eller mindre ont...känns nästan som att nåt hände därinne. Hoppas på det! Nästa bm besök har jag på torsdag.
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-08 15:20:54 följande:
    Ja, jag vet inte vad min kropp pysslar med riktigt...nu har vi i alla fall färdknäppat två gånger på mindre än 30 min Tungan ute Vid första stack det till något fruktansvärt ett tag...vid andra gjorde det mer eller mindre ont...känns nästan som att nåt hände därinne. Hoppas på det! Nästa bm besök har jag på torsdag.
    Bra där!!!!!!! Ta till alla knep du kan;)
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 15:32:32 följande:
    Bra där!!!!!!! Ta till alla knep du kan;)
    Har du några fler tips?! Flört
    Känns visserligen som jag provat det mesta och inget hjälper...
  • Essence

Jag har verkligen ingen aning om hur jag har överlevt de här veckorna. Under maj skrev jag klart c-uppsatsen, 26 maj var jag på möhippa i Stockholm och vandrade runt halva stan, 29 maj fick vi nycklarna till nya lägenheten (två dagar tidigare än beräknat), vi panikpackade och panikflyttade, 1 juni åkte vi till Karlstad och gifte oss, 5 juni hade jag opponering på c-uppsatsen, i förrgår skulle uppsatsen korrigeras, och idag har jag tagit examen.

Men NU får jag faktiskt vila. Annat än att packa upp några sista lådor och småstäda så har jag inga fler måsten. På onsdag åker vi in för det planerade snittet.... =)

• mycketsaft

Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)