• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Hennes förlossning blev en katastrof för att bebisen var alldeles för stor för en vaginal förlossning. 56cm 5500 gram. De hade aldrig sett någon gå sönder så mycket någon gång innan, de kunde inte räkna till hur många stygn de hade sytt. Med andra barnet blev hon beviljad snitt på en gång.

• Uddabus

Okej det lät inget vidare alls... Nu är detta mitt tredje barn i dem andra vägde runt 4 kg så dem trodde inte att han skulle väga så mycket mer.. Låg visserligen 21%+ i v 34 vilket skulle vara ca 4200 när han var klar...

O enligt bm så är han inte jätte stor i magen nu heller... Inte extremt iaf...

Får bara hoppas att dem har rätt nu... Ska in på koll på tisdag igen o ska kanske se till att dem mäter huvudet iaf...

• HeavyD

Skulle aldrig palla BF +17...

Blev igångsatt på BF +8 förra gången pga högt blodtryck. Allt som allt tog det 4 h från det att ballongen trillat ut till det hon var här. Gjorde sjukt ont och var sjukt intensivt men allt bra. Fick dropp och hade lustgas. Eda blev det först 30 min innan hon kom då narkosläkaren var upptagen. Vill helst komma igång själv för att slippa det intensiva smärtsamma förloppet men har börjat misströsta att det ska ske...

Ringde förlossningen och så länge jag kände barnet sparka var det ingen fara med blåmärket.

• MissFörstånd

Uddabus - detta var hennes första och hon hade stort sf-mått och jag tror att de misstänkte stor bebis vilket gör det ännu svårare att förstå att de inte satte igång henne men då sa de att så länge mamma
    Och bebis mår bra så gör de inget. Du behöver nog inte vara skraj om de inte
    Misstänker stor bebis. Men säg att du är
    Orolig så de mäter på alla Möjliga sätt!

• MissFörstånd

Du får nog lägga undan ditt snälla jag nästa gång och kräva! Som du skev förut också att de kändes stressigt, det är inte rätt mot dig! Du har också rätt att känna dig trygg och sedd även fast det är tredje barnet.

• Uddabus

Mm men inte alltid så lätt när man vet att dem har massvis att göra osv

För stor är han nog... Kanske inte över 5 kg men minst 4,5 iaf...

• MissFörstånd
    Uddabus skrev 2012-06-17 16:56:07 följande:
    Mm men inte alltid så lätt när man vet att dem har massvis att göra osv

För stor är han nog... Kanske inte över 5 kg men minst 4,5 iaf...
    Nej jag både vet och förstår, men varför ska alla andra vara viktigare än dig? Du är också viktig! Försök att stå på dig.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ