• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emma Stark
    Lucian Caesar skrev 2012-06-18 12:14:09 följande:
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Stort grattis till lillkillen :D Men fy va läbbigt asså! Jag hade ju dött om jag vaknade i den situationen :O Blev det vaginal förlossning iaf, eller blev det ett kejsarsnitt? 
  • zenoble

Lucian- nämen oj vad otäckt!! Hoppas ni mår bra nu och stort grattis till lillkillen!

• Havsjungfrun
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Oj, vad dramatiskt!!! Tur att allt gick bra... Stort grattis till er kille Baby
  • LillSnurr82
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar

Grattis till pojken , otäckt start på förlossningen men skönt att den sluta lyckligt... Mys på nu!!
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • Lucian Caesar

Tack alla!! Hoppas jag inte skrämde upp er nu. Det blev vaginalt. När jag kom in så kollade 2 olika läkare med ultraljud för att se vart det blödde och om det var nåt galet med moderkakan. Efter vad som kändes som en evighet så kom dem fram till att det nog bara var en teckenblödning. Innan det så förberedde dem mig för eventuellt snitt genom att sätta kateter och så fick jag inte äta el dricka nåt. Men lillfisen hade det bra i magen hela tiden vilket var en stor lättnad. Fick sen nån spruta som skulle minska blödningarna. När jag väl börjat öppna mig så gick det fort. Och nu ligger vi på bb och andas ut

• Uddabus

Jag har nu ringt in till två olika förlossningar eftersom jag är rädd att bebis är stor plus att det ska inträffa något hemskt...

Så nu ska jag in igen på koll... Hinnsvepning osv ...

Att man ska behöva gråta o bryta ihop för att dem ska lyssna

• MissFörstånd

Sweetlife - håller tummarna att allt är bra!

Lucian - men oj vad hemskt! Skönt att ni verkar må bra nu iaf! Grattis till lillen

Uddabus - usch säger jag om att man måste bryta ihop! Nu hoppas jag att du har din bebis i din famn snart!

Sista bm besöket för mig idag
    V 42 41+1
    Blodtryck 120/80
    Hjärtslag 140
    Sf-mått 37
    Huvud: fixerat, långt ner!

Nu blir det kontroll på spec.mvc på onsdag och planering för framtiden...

• Emma Stark

Barnmorskebesöket idag resulterade i en hinnsvepning som jag hade hoppats :D Jag behövde inte ens be om det utan det var hon själv som frågade om jag ville :D Jag var öppen 1 cm och var varken mogen eller omogen, så lite mitt emellan då :P Alltid bra att vara lagom ;) Barnmorskan blev i alla fall den första som fick känna barnets huvud och det var RIKTIG häftigt att höra henne säga att hon rörde vid vårt barn (alla hinnor var dock hela och fina) :O Galet och ofattbart :P

BF+2 idag

• Sweet life

Hemma igen från förlossningsbesöket...

Fick lämna urinprov och sen kopplade världens gulligaste barnmorska upp mig med ett CTG. Det var väl som vi misstänkt, bebisen soooov. Regelbundna sammandragningar var 12:e minut och bebis rörde på sig några gånger, ibland kände jag av det. Ibland inte utan då ökade bara hjärtfrekvensen från 125-155 på en sek...

Fick träffa en läkare som jag först tyckte kändes bitchig men sen vart hon bättre. Hon konstaterade att bebis såg ut att må bra. Fostervatten fanns det bra av och huvudet som vart rörligt vid sista BM-besöket var nu ruckbart..

Så vi vände hemåt igen med uppmaningen att ringa om jag är orolig och att vi var hjärtligt välkomna tillbaka om vattnet går eller förlossningen startar på annat sätt!

Lycka till UddaBus!

Grattis till er lilla kille Lucian Caesar!