• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lenis21

Albins- grattis till Viktor. Oj låter som om du haft det jobbigt. Ska bli intressant att läsa sedan.

• Lenis21

Missförstånd, vart bor du???? Vilket sjukhus gäller det??? Skulle vara typiskt om det drog igång nu då!!!!

• Baby1112

Uddabus: tycker de borde kollat om du öppnat dig. Jag hade sju minuter mellan värkarna när vi kom in och då hade jag öppnat mig nio cm... Och de gjorde inte värre ont än att jag kunde andas mig igenom...

• Beckan91

Hej allihopa, nu är jag hemkommen från förlossningen. Var på överburenhetskontroll idag bf+14 idag.
    Fick tid för igångsättning på tisdag, men hoppas ju självklart att det kommer igång av sig själv innan. Men det är skönt att ha ett slutdatum iaf :) 

• jennchen

Hej!

Jag är, som många andra, en som har följt tråden i månader utan att skriva. Jag väntar mitt andra barn den 23/6 så jag ska väl inte vara den som klagar än. Men i förra veckan hade jag en massa känningar med regelbundna förvärkar och trodde att det snart var på G. Nu är allt bara väldigt lugnt, bebisen rör sig, men alla förverkar har stannat av efter en kontroll hos BM som sa att tappen var helt omogen....

Det var skönt att få svar om att inget var på gång, då vi har lite långt till mor- och farföräldrar. Har istället kunnat köra på som vanligt igen istället för att bara vila osv. Nu känns det precis som för många andra att det aldrig kommer att sätta igång. Får väl se om det drar igång på midsommardagen som planerat , då alla barnmorskor är allmänt trötta efter festligheter.Glad

Min största skräck är att inte hinna in då det är 30 min till förlossningen och barnvakt ska fixas till våran 2 åring. Någon annan som känner igen sig?

• emersson75
    Emma Stark skrev 2012-06-17 13:34:49 följande:
    Välkommen in till oss H Karin :) Det är många som inte haft några känningar alls och sen har det bara kommit som en blixt från klar himmel och bebis har kommit samma dag :) jag lever iaf på det hoppet ;)
    Samma här, Bf idag, har inte känt ett smack, har provat lite av varje senaste veckan, hålla igång som en tok, ta det lugnt mm, men inget verkar hjälpa ;) Den enda skillnaden är att mitt illamående börjar komma tillbaka, och man blir ju så himla trött av det.....
  • Lucian Caesar

Stämmer det att vattnet luktar lite som
    Sperma?! Tycker mina extremt vattniga flytningar luktar lite så Kommer lika ofta och mycket som igår så nu börjar jag fundera igen på om det ändå kan vara vattnet. Har blött ner ett trosskydd och 2 pappersservetter som jag fick ta i brist på annat när jag var i stan
    Och om det nu är vatten måste förlossningen starta inom ett visst antal timmar då även om det bara sipprar el gäller det bara när det forsat ut?

• Uddabus

Fast mina är inte smärtsamma alls. Behöver inte andas igenom alls.. Varit ute i gått i snart två timmar så vi får se om det kanske sätter igång nu ikväll eller så...

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-17 15:16:56 följande:
    Fast mina är inte smärtsamma alls. Behöver inte andas igenom alls.. Varit ute i gått i snart två timmar så vi får se om det kanske sätter igång nu ikväll eller så...
    Håller verkligen tummarna för dig, fy vad kämpigt att gå över så himla länge :( Hoppas hoppas det händer nåt här i kväll nu!!!