• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Udda bus; jag tyckte ju mina värkar var korta , låg på bara 30-40sek och kom mellan 3-4 min. Var ju öppen nästan 8cm när jag kom in till förlossningen. Både jag och bm blev förvånade att det gått så fort.

Jag använde mig av appen värktimer, mycket smidig och bra. Ett hett tips :)

• Uddabus

Ja jag hade den på datorn när jag skulle ha Jonatan.

Men Ctg visade att jag hade regelbundna sammandragningar... Så jag tycker nog att dem borde ha kollat mig... Med tanke på att resten av slemproppen släppte ordentligt i morse...

Den har ju släppt ända sen i fredags...

• MissFörstånd

Rocketqueen - förstår att det känns retligt! Man tycker att man är "schysst" och ger kroppen en chans och då vill den helt enkelt inte. Jag TROR att jag har lite förvärkar men jag vet som sagt vad inte. Magen blir hård och lite lite ont gör det, liiiiiite molvärk också. När magen blir hård gör det ibland ont i ryggen också. Förvärk??

• Lenis21

Missförstånd- det låter som du har "snälla" förvärkar. När det gör ont i ryggen så brukar det väl vara förvärkar.

Jag har haft ont i magen några dagar fast inga förvärkar lr nåt sånt. Det är mina tarmar som spökar. Blir glad när jag känner lite smärta men när jag inser att det är fel sorts smärta, alltså tarmarna som bökar så blir jag så besviken. Inga tecken alls med bf-4. Bebis kommer när den kommer.

• jag vill men

Bf idag och här händer ingenting... Dessutom ihållande regn hela helgen... Snacka om att man blir rastlös...

Grattis till alla små bebisar!!

• H Karin

Hej, 
    har läst tråden ett tag, men inte skrivit nåt tidigare. Väntar mitt andra barn, bf 26/6, nio dagar kvar mao. Har inga kännigar, så det är nog ett tag kvar.
    Grattis till er alla som redan fått! Och lycka till er som är på G. Spännande! 

• Emma Stark

Välkommen in till oss H Karin :) Det är många som inte haft några känningar alls och sen har det bara kommit som en blixt från klar himmel och bebis har kommit samma dag :) jag lever iaf på det hoppet ;)

• Albins

Hej tjejer!

Nu är våran Viktor här hos oss. Värkarna satte fart på natten till torsdag och blev smärtsamma och intensiva Vid lunchtid , torsdag... Fredag morgon kl 0540 blev det tillslut ett snitt.. Ja har verkligen upplevt det värsta smärtorna man skulle kunna tänka sig och min sambo fick kämpa tappert vid
    Min sida. Ja önskar verkligen alla er andra en underbar förlossning som slutar i harmoni. Vår harmoni har börjat infinna sig nu istället. Ja skriver mera vid senare tillfälle har en lång lång berättelse för den som vågar..;)

2012-06-15
    Viktor bf-1
    Vikt: 3080 längd 51 cm

Kramar från Albins

• MissFörstånd

Välkomna hit!

Fick precis veta via en grupp på Facebook att förlossningen här är knökfull! Så nu drar det säkert igång på riktigt.