• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-06-18 10:52:27 följande:
    Stort grattis till din pojke!

Nu är det väl inte så många kvar i denna tråden o jag skulle vara bland dem första att få...

Jag är inte bitter ;)

Nä men är rätt trött på detta nu
    jag är oxå kvar, var beräknad igår, gick ju som sagt nästan 3 veckor över tiden med förra, får se hur det blir denna gång. Men här i sthlm får man vänta max 2 veckor....

Förstår att du är rätt less, minns att jag var helgalen sista tiden med min förra..usch och fy!!!! 
  • Bumman79
    Lucian Caesar skrev 2012-06-18 12:14:09 följande:
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Men shit vad läskigt! Vilken tur att det gick bra med lillen tillslut :). Jag skulle nog ha svimmat om jag vaknade upp så..
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-18 13:44:16 följande:
    Jag har nu ringt in till två olika förlossningar eftersom jag är rädd att bebis är stor plus att det ska inträffa något hemskt...

Så nu ska jag in igen på koll... Hinnsvepning osv ...

Att man ska behöva gråta o bryta ihop för att dem ska lyssna
    Det ska inte behöva vara så men tyvär är det ibland då de verkligen lyssnar på folk :(. Du har ju gått längst å väntat i den här tråden nu är det DIN tur ju...
  • lycka 4

Uddabus!! Bra att du ringde och bra att du fick komma. Håller mina tummar blåa för att du får ditt mirakel inom kort

• Beckan91

Sitter här hemma och börjar bli nervös nu, ikväll är sista kvällen hemma utan bebis. I morgon klockan 9 har vi tid för igångsättning. Känns väldigt skönt att se ett slut på detta nu, är inne på bf+15 och än har jag inte känt att något skulle vara på g. Inte mer än att slemproppen lossnat i omgångar. Åh vad jag längtar efter bebis nu :)

• Pluttan

Tittar bara in lite snabbt.
    Ville bara tala om att den 15 juni klockan 21.11 föddes våran lilla flicka Isabella till världen.
    Uppdaterar lite senare i den andra tråden.

• IdaElinLivia040611

Sweetlife: skönt att allt var bra, fy ja blev lite orolig.

Lucian Cesar: Dramatiskt minst sagt men med ett lyckligt slut, Grattis i massor!!!!

Uddabus: äntligen!!!!!!! Ut med dig nu busunge!!!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Uddabus

Nu är jag hemma o väntar igen. Gjorde Ctg o visst har jag sammandragningar men någon större nytta har dem inte gjort...

Dem kommer med 3-5 min emellan, håller i sig 1-1,5 min o upp till 80 på mätare men det var inget viktigt typ...

Bebis var igång o var aktiv så det var oxå bra.

Gjorde en hinnsvepning till o nu börjar sammandragningarna kännas lite mer.

Bm trodde att du skulle sätta igång inatt... Att det inte var helt omöjligt liksom....

• Uddabus

Bm kände o klämde på bebis o hon tyckte inte att han kändes extremt stor... Typ 4-4,5 kg om hon in kan känna det på det viset vill säga...

Ska in imorgon igen 10,30

• Bumman79

Jag var hos Barnmorskan idag BF+1 detta var sista besöket sedan går hon på semester i några veckor.
    Däremot har jag fått en tid den 27:e för att diskutera igångsättning och ev boka tid för det om bebben inte har kommit förräns då. (Blir väl 2 juli isåfall när man gått över i 2v.)

Hon hade svårt att känna bebisens huvud fick tom hjälp av en annan Bm som inte heller kunde svära på att den låg med huvudet ner (hon trodde att den låg så långt in) så jag fick tid för ett ultraljud tidigt imorgon bitti då passar de även på att kolla tillväxten.
    Det ska bli VÄLDIGT intressant för jag är lite orolig för att bebisen är väldigt stor då min mage är det...men ultraljud är ju inte 100% tillförlitliga men ett hum om hur stor den är kanske man kan få ändå....

Jaa nu är jag oxå med i gänget vi som går på övertid då ;). Även om det än så länge bara är en dag...men jag VISSTE att inte skulle få tidigare pga att jag inte känt av ngt. :P.