• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Jag är ju på +11 idag och sätts igång på torsdag. Men de har sagt sen bf att om jag känner att jag inte orkar så sätter de igång mig tidigare vilket gör att jag klarar lite längre hela tiden. Just för att jag vet att jag har en utväg antagligen. Nu har jag precis kommit hem efter en väldigt jobbig långpromenad. Fogarna är ju inte direkt på topp längre. Nu ska vi bara hoppas att det gjorde lite nytta också...

• Lucian Caesar

Har värkar, men kanske bara e förvärkar igen. Gör ont och kommer ganska så ofta men fullt hanterbara så vågar inte hoppas på för mycket, bf+2 idag

• CatrinF

Uddabus- lider med dig ang hur länge du fått gå övertiden...men vad har dom för riktlinjer i ert landsting gällande hur många dagar man max får gå över? Jag bor i Eskilstuna och här får man max gå till 42+0..hoppas det hoppar igång snart för dig!

• MarieG81

Nu är jag helt slut! Har flyttat idag o även om jag inte gjort jättemycket så är jag helt slut. Har haft känningar hela dagen så vi får väl se vad som händer inatt. Nu när vi är på plats får bebisen komma när hon vill :)

Kämpa på Uddabus!!

• jennchen
    Lucian Caesar skrev 2012-06-17 15:13:38 följande:
    Stämmer det att vattnet luktar lite som
    Sperma?! Tycker mina extremt vattniga flytningar luktar lite så Kommer lika ofta och mycket som igår så nu börjar jag fundera igen på om det ändå kan vara vattnet. Har blött ner ett trosskydd och 2 pappersservetter som jag fick ta i brist på annat när jag var i stan
    Och om det nu är vatten måste förlossningen starta inom ett visst antal timmar då även om det bara sipprar el gäller det bara när det forsat ut?
    Hej, min förra förlossning började med att vattnet sipprade som du beskriver det. Det kom inte mycket åtgången, men jag kunde vissa gånger pressa ut fostervatten efter att jag kissat i ett glas. Luktade lite unket tror jag och så var det en massa vita småbitar i (fosterfett) tror jag. Men det behöver inte sippra mycket, tycker att du ska kräva att få kolla. Det är inom 72 timmar som bebisen ska ut, så var det i Stockholm i alla fall. De kollade med ultraljud och konstaterade att det var minskad mängd fostervätska. Blev igångsatt och allt gick bra det var strax innan krystvärkarna började som vattnet gick ordentligt.

Lycka till!
  • gammelmamma
    MarieG81 skrev 2012-06-17 18:31:33 följande:
    Nu är jag helt slut! Har flyttat idag o även om jag inte gjort jättemycket så är jag helt slut. Har haft känningar hela dagen så vi får väl se vad som händer inatt. Nu när vi är på plats får bebisen komma när hon vill :)

Kämpa på Uddabus!!
    med mitt andra barn började värkarna när vi lämnat över nycklarna till vårt hus som vi sålt, då hade jag gått över 12 dagar:) Håller tummarna för dig
  • Lucian Caesar

Tack för svar jennchen, var nyss på toa innan jag läste detta och precis när jag ställde mig upp så rann det ju självklart ut. Synd jag inte hann läsa detta innan och vart redo med ett glas får testa efter nästa toabesök

• Stina 73

Jag är på bf+9 idag och jag var in till Akademiska sjukhuset i Uppsala och där var de tvär fullt både på förlossningen och bb sa dom. Var ditt och kolla mitt blodtryck som har blivit högt nu i slutet och har även fått blodtrycksmedicin. Ska tillbaka på tisdag igen få se om dom sätter igång de då om de finns plats då. Gjorde ett tillväxt ultaljud i fredags och bebisen beräkna väga runt 4,2 kg då så de skulle vara jätte skönt om dom satte fart på de så man inte får en jätte bebis.

• Uddabus

Då ska jag kräva ett tillväxtultra på tisdag... För då har jag gått över 19 dagar men bara överburen i 4-5 dagar enligt läkaren..