• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-18 02:30:01 följande:
    Skönt att höra men jag har ju gått över 18 dagar idag...

Så nu börjar jag bli lite skraj av alla som skriver om alla katastrofsnitt, hemska förlossningar o att bebis är såååååå stor osv efter dem dagarna
    Har du inte blivit igångsatt ännu? Tänkte på dig när jag låg på BB och hoppades att du också fått din bebis. Här får man numera välja när man är 42+0 om man vill bli igångsatt direkt eller gå på kontroller varannan dag. Håller tummarna för dig!!!!
  • Uddabus

Nix men har sammandragningar o nu börjar jag vara lite öm i nedre magen....

Ska in till bb imorgon igen...

Sambon fyller år idag dessutom. Så det kanske blir en junior om det sätter igång o går fort idag vill säga...

• Uddabus

Stort grattis till din pojke!

Nu är det väl inte så många kvar i denna tråden o jag skulle vara bland dem första att få...

Jag är inte bitter ;)

Nä men är rätt trött på detta nu

• Moa Li

Jag är också kvar. Gått en vecka över tiden nu, men jag har mått toppen så det har inte varit några problem. Passat på att njuta av att vara ledig. Vi ska till barnmorskan idag och kolla läget och planera för ev. gångsättning.

Grattis till er alla som blivit mammor och heja heja på oss som snart är där!

kram MoaLi 

• Sweet life

Nu far vi till förlossningen då bebis inte har rört sig som vanligt på hela förmiddagen. Har bara fått en liten putt och ingen reaktion alls när jag dricker sött, kallt, puttar och trycker på magen som jag alltid får annars...

Sambon kastade sig i bilen hem från jobbet och nu går jag bara här och väntar på att han ska komma...

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-18 11:42:31 följande:
    Nu far vi till förlossningen då bebis inte har rört sig som vanligt på hela förmiddagen. Har bara fått en liten putt och ingen reaktion alls när jag dricker sött, kallt, puttar och trycker på magen som jag alltid får annars...

Sambon kastade sig i bilen hem från jobbet och nu går jag bara här och väntar på att han ska komma...
    Håller tummarna för er!!!
  • sanna87
    Sweet life skrev 2012-06-18 11:42:31 följande:

Håller alla tummar för dig! Det är säkert inga konstigheter :) 
    Min lilla skrutt är väldigt oregelbunden med det där, kan stånga ut magen ena dagen för att nästa ligga och gotta sig och mest bara vifta på tårna.  
  • Emmelie Lindén

Jag är oxå kvar, men jag har ju 6 dagar kvar till BF. Men önskar verkligen att de ska sätta igång snart, är sååå otålig! Vill ha min lilla NU,NU,NU!!

• Lucian Caesar

Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar

• sanna87
    Lucian Caesar skrev 2012-06-18 12:14:09 följande:
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Först och främst: ett stort grattis till er :D
    Sedan; måste ha varit en helt fruktansvärd och traumatisk upplevelse, jag kan inte föreställa mig hur jag skulle reagera!... Skönt att allting gick bra!