• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Jag trodde också jag hade vattninga flytningar fast det bokstavligen rann längs benen från v.35 till v.38 när han föddes. Det sipprade ut mer på förlossningen när jag var öppen 10, men inga mängder.. I krystvärkarna brast ytterligare en hinna så måste varit en yttre som läckt innan. Därför nu i efterhand har jag förstått att jag måste läckt vatten innan! Fick aldrig komma på kontroll för det. Så man vet aldrig!

• Lucian Caesar

Jag har haft en del vattniga flytningar den sista tiden men inte så mycket som idag. Nu känner jag ju att det kommer flera gånger i timmen typ iallafall när jag e uppe och rör på mig.

• MissFörstånd

Lucian - är det inte vatten då? Jag hörde att vi har för bra bindor idag också så det är inte säkert man uppfattar tyngden, de har för bra uppsugningsförmåga tydligen. Jag har bara haft dessa vattniga flytningar en gång men om det är som du säger att det kommer hela tiden så är det kanske vattnet.

Jag har börjat få lite molvärk som inte ger med sig av två Alvedon. Vad tror ni om det? Bebisen har varit helvild idag.

• MissFörstånd

HeavyD - ja jag hoppas ju det innerligt, men man vet ju aldrig. Tycker det är svårt med värkar för det hade jag aldrig hemma innan jag fick dottern. Men än så länge känns det bara som stark mensvärk och jag ligger med
    Värmekudde

• fyrklöver81
    MissFörstånd skrev 2012-06-16 19:05:41 följande:
    HeavyD - ja jag hoppas ju det innerligt, men man vet ju aldrig. Tycker det är svårt med värkar för det hade jag aldrig hemma innan jag fick dottern. Men än så länge känns det bara som stark mensvärk och jag ligger med Värmekudde

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-06-16 17:57:44 följande:
    Hur många har fått hinnsvepning där det verkligen fungerat för?

Jag fick.en.hinnsvepning med andra barnet i vecka 39+1 och dagen efter satte de riktiga värkarna igång :).