• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Så lugnade dem sig igen... Vad är detta... Nu våldtar jag snart sambo för att sätta igång det...

Han är inte med på noterna kan jag ju säga...

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-18 20:18:05 följande:
    Så lugnade dem sig igen... Vad är detta... Nu våldtar jag snart sambo för att sätta igång det...

Han är inte med på noterna kan jag ju säga...
  • Sommarblommor

Den 11/6 födde jag ännu en son, det blev trots allt i juni

Inga förvärkar utan vattnet gick och 30 min senare kom värkarna och då med 2 min mellanrum direkt.

Födde på Huddinge och vi märkte av att det var fullbelagt, hade dock en bra BM under själva fl.

Pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • RocketQueen

Blev en liten promenad idag. Nu är foglossningen så hemsk att jag snart sliter ut ungen! Eller nej, men tänk om man hade kunnat göra det...

Nu är jag helt sjukt less. Går och lägger mig tidigare och tidigare varje kväll bara för jag vill att dagen ska vara över så man är en dag närmre torsdag. På torsdag är det igångsättning och jag SKA klara mig tills dess. Även om de har sagt att jag får en akuttid innan dess om jag inte orkar längre så vill jag ge kroppen varje chans att starta sig själv. I fredags var jag öppen 2,5 och tappen var 1 cm så läkaren trodde att det skulle starta innan torsdag men det känns väääldigt avlägset nu. Det känns verkligen som att man går baklänges precis som nån skrev tidigare. För varje dag så minskar chansen att förlossningen startar av sig själv känns det som... Varje morgon vaknar jag och är besviken "Jaha, det hände inget den här natten heller".

Suck...

• bebisgalen
    Bumman79 skrev 2012-06-18 18:14:38 följande:
    Jag var hos Barnmorskan idag BF+1 detta var sista besöket sedan går hon på semester i några veckor.
    Däremot har jag fått en tid den 27:e för att diskutera igångsättning och ev boka tid för det om bebben inte har kommit förräns då. (Blir väl 2 juli isåfall när man gått över i 2v.)

Hon hade svårt att känna bebisens huvud fick tom hjälp av en annan Bm som inte heller kunde svära på att den låg med huvudet ner (hon trodde att den låg så långt in) så jag fick tid för ett ultraljud tidigt imorgon bitti då passar de även på att kolla tillväxten.
    Det ska bli VÄLDIGT intressant för jag är lite orolig för att bebisen är väldigt stor då min mage är det...men ultraljud är ju inte 100% tillförlitliga men ett hum om hur stor den är kanske man kan få ändå....

Jaa nu är jag oxå med i gänget vi som går på övertid då ;). Även om det än så länge bara är en dag...men jag VISSTE att inte skulle få tidigare pga att jag inte känt av ngt. :P.

Enligt mitt TUL skulle bebis väga 3500-3600 och han var 4530 g. Så jag litar inte alls på TUL resultaten.
  • Bumman79
    bebisgalen skrev 2012-06-18 21:16:10 följande:
    Enligt mitt TUL skulle bebis väga 3500-3600 och han var 4530 g. Så jag litar inte alls på TUL resultaten.
    Hm nä man kanske inte kan lita på det helt.. :(
  • Uddabus

Rocket: vet precis vad du menar... Har oxå fram till torsdag på mig...

Får se vad dem gör imorgon. Hinnsvepning, hinnbräckning kanske...

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-18 21:53:29 följande:
    Rocket: vet precis vad du menar... Har oxå fram till torsdag på mig...

Får se vad dem gör imorgon. Hinnsvepning, hinnbräckning kanske...
    Så 2 dagar till för er att stå ut sen kommer bebisarna då!  förmodligen (om det inte drar ut på tiden) :)