• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-27 15:29:52 följande:
    haha dom tycker kanske det, att ungen ska komma typ 2 veckor innan beräknat ;) Det är iaf typ då alla börjar tjata ;) Jag hade en liten mage, och att jag vet att den "satt" väldigt högt upp är bland annat för att alla som har barn var ju tvungen att påpeka det  - man ser att det är ju inte ens på g, magen sitter ju uppe i revbenen fortfarande, typ det man vill höra när man gått 4-5 dagar över tiden ;) Med min son gick jag ju två och en halv vecka över tiden så jag tänkte att det blir väl samma sak igen, men men.. :)
    Hoppas det går bra för dig även om det blir snitt. Jag fick sk katastrofsnitt med sonen, blev sövd och hela faderullan, men det blev en bra upplevelse ändå, det viktigaste är ju iaf att dom kommer och att man får ha dom hos sig. Själv har jag aldrig gått och "stört" mig på att jag inte kunde slutföra min förlossning utan har varit jättenöjd ändå.  Hoppas det går bra för dig, jättestort lycka till :D
    Oj katastrofsnitt låter lite läskigt...då är det ju lite tryggare med ett planerat  iaf..men egentligen ska de ju ut på ett eller annat sätt det är ju inte som att bebisen blir en sämre människa pga hur de kom ut som tur är Solig.
    Tack!
  • Bumman79

Vart finns den där uppföljningstråden för oss med junibarn?

• 84Maria

Bf i morgon och fortfarande inget. Bara kroppen som luras hela tiden och en närv som kommer i klämm i all otid. Gick ut med två kassar sopor idag och  j*klar vad ont jag fick innan jag kom fram, både i magen och i ryggen och kändes alldeles tung i magen... Nu känns det som jag har träningsvärk i ljumskarna.

Grattis till er som har fått era små Hjärta 

• Nangijala

Sista besöket hos BM avklarat! På måndag har jag tid på spec mvc för bedömning av igångsättning, känns skönt att se ett slut på det hela.. hoppas bara att kroppen är mogen!
    Har under kvällen känt med ilningar nertill och sen någon dag tillbaka ont ut i höger ben, kan ju hoppas på att det tyder på att bebis sjunkt ner ordentligt och gjort sig redo för start :)

• MissFörstånd

Bumman - ja det är klart att det är en operation, en ganska stor sådan. Men idag blir Vincent en vecka och nu gör det bara ont om jag inte tänker mig för utan gör ngn rörelse för snabbt. På sjukhuset fick jag Alvedon och morfinsprutor, andra får diklofenak men jag är allergisk mot de.

Vaken bebis inatt

• Emma Stark

Grattis till alla bebisar :) själv välkomnar jag BF+12 idag även om jag gärna bara vill dra täcket över huvudet och storlipa resten av dagen :( varför kommer inte bebisen om den nu varit färdigbakad sedan 37+0????