emersson75 skrev 2012-06-27 15:29:52 följande:
haha dom tycker kanske det, att ungen ska komma typ 2 veckor innan beräknat ;) Det är iaf typ då alla börjar tjata ;) Jag hade en liten mage, och att jag vet att den "satt" väldigt högt upp är bland annat för att alla som har barn var ju tvungen att påpeka det - man ser att det är ju inte ens på g, magen sitter ju uppe i revbenen fortfarande, typ det man vill höra när man gått 4-5 dagar över tiden ;) Med min son gick jag ju två och en halv vecka över tiden så jag tänkte att det blir väl samma sak igen, men men.. :)
Hoppas det går bra för dig även om det blir snitt. Jag fick sk katastrofsnitt med sonen, blev sövd och hela faderullan, men det blev en bra upplevelse ändå, det viktigaste är ju iaf att dom kommer och att man får ha dom hos sig. Själv har jag aldrig gått och "stört" mig på att jag inte kunde slutföra min förlossning utan har varit jättenöjd ändå. Hoppas det går bra för dig, jättestort lycka till :D
Oj katastrofsnitt låter lite läskigt...då är det ju lite tryggare med ett planerat iaf..men egentligen ska de ju ut på ett eller annat sätt det är ju inte som att bebisen blir en sämre människa pga hur de kom ut som tur är

.
Tack!