• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Bumman79 skrev 2012-06-26 15:06:40 följande:
    9 dar över tiden å med en stor bebis i magen fick jag idag åka på koll till obstetiska mottagningen på Danderyd för att prata igångsättning. Men min tapp var helt omogen så de gör inte det...jag ska på ny koll på torsdag men annars blir det igångsättning på måndag om inte tappen fort e omogen för då blir det snitt...barnet är stort jag rund då är det inte bra att bara sätta igång tydligen. Jag kände fan oxå måste jag snittas nu dumma kropp...
    Du får tänka som så om det blir snitt att det nog är bättre både för dig och bebis. Men klart man blir besviken på nått sätt. Kännde samma när jag snittades med dottern när hon kom för tidigt och låg med fötterna före. Det fanns lixom inte i min värld att jag skulle snittas, hade ju fött vaginalt med dom två första. men det gick hur bra som helst trots att det blev akutsnitt. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Bumman79

Jo det är klart...om de anser att det är bäst med snitt för mig å barnet då lyssnar jag på dem...

• Uddabus

Hade jag vetat att charlie vägde 5264 så hade jag nog inte vågat föda vaginalt...

Bad om kejsarsnitt vid krystvärkar men det kunde dem inte ge mig o jag bara- jag vet ju det men det var skönt att få säga iaf... Haha

• Baby1112

Uddabus: jag bad om Eda under krystvärkarna. De skrattade lite och sa att det var för sent. Svara också att det vet jag väl, men jag vill ändå... :)

• Baby1112

Bumman: fy vad tråkigt om det blir snitt när du ställt in dig på vanlig. Hoppas verkligen du mognar...

• Baby1112

Längtar inte alls efter att vara gravid igen. Har definitivt gjort mitt. Är dessutom rädd för framtida förlossningar.

Men med dottern började vi planera syskon redan på bb och jag saknade magen och gravidkänslan typ direkt när vi kom hem. Den förlossningen var smidig och jag kände att jag ville göra allt igen.
    13 månader senare är jag helt nöjd... :)

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-06-26 15:06:40 följande:
    9 dar över tiden å med en stor bebis i magen fick jag idag åka på koll till obstetiska mottagningen på Danderyd för att prata igångsättning. Men min tapp var helt omogen så de gör inte det...jag ska på ny koll på torsdag men annars blir det igångsättning på måndag om inte tappen fort e omogen för då blir det snitt...barnet är stort jag rund då är det inte bra att bara sätta igång tydligen. Jag kände fan oxå måste jag snittas nu dumma kropp...
    Oj då, varför går det inte att sätta igång för den sakens skull? Håller tummarna för att tappen mognar!!!
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-06-26 17:55:40 följande:
    Oj då, varför går det inte att sätta igång för den sakens skull? Håller tummarna för att tappen mognar!!!
    Nä de olika faktorerna med bla att barnet är stort å jag överviktigt osv plus en omogen tapp då verkade snitt bättre om inte tappen mognar eller jag kommer igång av mig självt...en liten besvikelse men bara barnet mår bra i slutändan så får man ta det.
  • Elvis Mamma

Va trist Bumman79 men jag lovar att din förlossning kommer bli en fin upplevelse oavsett! Min förlossning slutade i akutsnitt denna gång på grund av misslyckad igångsättning och jag som alltid varit livrädd för snitt är helnöjd med förlossningen! Den blev otroligt fin och jag hade inte velat ha den annorlunda så de kan bli jätte bra även om man inte kan föda vaginalt. Jämför jag denna förlossning med min första som var vaginal så var denna finare på många sätt även om båda två var underbara upplevelser

• Uddabus

Jag fick Eda som inte tog alls o en påfyllning på den efter 50 min så tog den lite lite iaf... Sen bricanyl 2 ggr för min kropp jobbade sjukt intensivt så lilleman blev påverkad av värkarna