• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75

I söndags föddes Linnéa  3800 g tung och 50 cm lång :) Förlossningen tog 2,5 timmar, kom in vid fem och vid halv åtta var hon ute. Sååå skönt med en bra förlossning, speciellt då min förra var katastrof :) 

• emersson75

Var öppen 3 cm när jag kom in, sen från 4-10 på en halvtimma så det gick verkligen med en himla rulle, han inte få någon bedövning, men nu i efterhand gjorde det inget. Gastade därimot som en tok att jag ville bli sövd och snittad ist under hela förlossningen ;)

• Emma Stark
    emersson75 skrev 2012-06-26 20:15:40 följande:
    I söndags föddes Linnéa  3800 g tung och 50 cm lång :) Förlossningen tog 2,5 timmar, kom in vid fem och vid halv åtta var hon ute. Sååå skönt med en bra förlossning, speciellt då min förra var katastrof :) 
    Stort grattis till lilltjejen :D
  • ooLunaoo

Grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som är lite på gång. Själv har jag BF idag men känner inte ett dugg.. Ska till MVC imorron, ska bli spännande att se om hon har vänt huvudet neråt igen.

• Dancia
    Bumman79 skrev 2012-06-26 15:06:40 följande:
    9 dar över tiden å med en stor bebis i magen fick jag idag åka på koll till obstetiska mottagningen på Danderyd för att prata igångsättning. Men min tapp var helt omogen så de gör inte det...jag ska på ny koll på torsdag men annars blir det igångsättning på måndag om inte tappen fort e omogen för då blir det snitt...barnet är stort jag rund då är det inte bra att bara sätta igång tydligen. Jag kände fan oxå måste jag snittas nu dumma kropp...

Tråkigt att de inte ens försöker :(. Min tapp var väldigt omogen (bakåtlutad, ganska fast och precis öppen för fingret) när jag blev igångsatt med en geldos och förlossningen gick ju väldigt fort och de behövde inte ens ge värkstimulerande dropp eller nånting. Hoppas att din tapp har mognat till torsdag så du kan få en igångsättning då.
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-06-26 18:12:03 följande:
    Va trist Bumman79 men jag lovar att din förlossning kommer bli en fin upplevelse oavsett! Min förlossning slutade i akutsnitt denna gång på grund av misslyckad igångsättning och jag som alltid varit livrädd för snitt är helnöjd med förlossningen! Den blev otroligt fin och jag hade inte velat ha den annorlunda så de kan bli jätte bra även om man inte kan föda vaginalt. Jämför jag denna förlossning med min första som var vaginal så var denna finare på många sätt även om båda två var underbara upplevelser

Ja det känns lite som en besvikelse det jag fick höra idag men när man tänker efter noga så är ju det viktigaste att barnet kommer ut och är friskt...vad bra att höra att det kan vara en positiv upplevelse med snitt ändå :)
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-26 20:15:40 följande:
    Grattis till flickan :).