• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Vaknade i morse vid 5 av att det gjorde ont i magen långt ner.. Tänkte inte mer på det utan tänkte väl att det är smärta av den där jävla förstoppningen jag har. Efter 30 minuter vaknade jag igen av att samma smärta återkommit och att den återkom ca var 30:e minut fram till klockan 8... Sen försvann det. Gick på toa och upptäckte en brun/rosa flytning när jag torkade mig. Så nånting händer ju där inne iaf!

• Uddabus

Åh va spännande Sweet life :) hoppas att det är på g nu...

Har ni fixat med barnvakt ???

• Cataleya

Uddabus, vad gör de åt det? Man får skälla ibland, man är ju fortfarande full med hormoner antingen så gråter vi eller skäller haha!

Fin tanke av din bror :)

• Uddabus

Jag hade som tur inte proppar i lungorna... Dem tror att jag dragit på mig en infektion...

Varför dem misstänkte detta var för att tappade andan o orkade knappt gå 30-50 m utan att vila.

Direkt efter förlossning så var det bara 10 m sen så flåsade jag efter luft...

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-06-26 08:46:25 följande:
    Åh va spännande Sweet life :) hoppas att det är på g nu...

Har ni fixat med barnvakt ???
    Vi hoppas på att bebis iaf vill stanna till imorgon då barnets mormor och morfar tydligen kommer hem igen. Annars så har en av sambons bästa vänner lovat att ställa upp... "Jag kan inget om barn, men behöver ni hjälp kommer jag på en gång.." Vi får helt enkelt ta eventuella tillbakagångar i utvecklingen.. Men hon har ju träffat honom många gånger, det jag oroar mig över är hur hon reagerar på morgonen om vi inte är hemma. Det är lättare om vi åker iväg på kvällen och säger hej då, nu är NN här hos dig i natt och kör dig till dagis imorgon...

Men, det löser sig!
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-06-26 07:17:52 följande:
    Om en liten stund far vi in å föder barn :) jag snittas vid lunch kram
    Åh lycka till!!!!!! Ses i den andra tråden Hjärta
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-06-26 08:41:25 följande:
    Vaknade i morse vid 5 av att det gjorde ont i magen långt ner.. Tänkte inte mer på det utan tänkte väl att det är smärta av den där jävla förstoppningen jag har. Efter 30 minuter vaknade jag igen av att samma smärta återkommit och att den återkom ca var 30:e minut fram till klockan 8... Sen försvann det. Gick på toa och upptäckte en brun/rosa flytning när jag torkade mig. Så nånting händer ju där inne iaf!
    Åh spännande...hoppas hoppas....{#emotions_dlg.flower}
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Emma Stark

Inte nog med att man har gått över tiden med 10 dagar. Nu ska man börja må illa igen också :( Har mått illa hela morgonen och för en liten stund sen var jag tvungen att springa till toaletten för att spy som en gris :( BEBIS KOM UUUUUUT! :/ 

Ni som önskar att ni var gravida igen.. vi kan byta ;) 

• fyrklöver81
    Emma Stark skrev 2012-06-26 09:48:28 följande:
    Inte nog med att man har gått över tiden med 10 dagar. Nu ska man börja må illa igen också :( Har mått illa hela morgonen och för en liten stund sen var jag tvungen att springa till toaletten för att spy som en gris :( BEBIS KOM UUUUUUT! :/ 

Ni som önskar att ni var gravida igen.. vi kan byta ;) 
    illamående kan vara ett gott tecken att bebis är på g. en del både bajsar och kräks för att tömma tarmarna inför :)