• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-06-26 22:10:26 följande:
    Tråkigt att de inte ens försöker :(. Min tapp var väldigt omogen (bakåtlutad, ganska fast och precis öppen för fingret) när jag blev igångsatt med en geldos och förlossningen gick ju väldigt fort och de behövde inte ens ge värkstimulerande dropp eller nånting. Hoppas att din tapp har mognat till torsdag så du kan få en igångsättning då.
    Ja jag hade som sagt ingen aning om att det kunde bli såhär trodde att jag skulle bli igångsatt å föda vaginalt att man alltid gjorde så..men inte under vissa omständigheter tydligen. Men jag kan bara hoppas på att något händer under veckan...
  • Sweet life

Sitter här och klockar värkar som jag haft sen halv fem i eftermiddags...

snittar 7 minuter mellan och en längd på 1.13... Gör fruktansvärt ont och inget verkar hjälpa! Pratade med förlossningen vid 22 och den rätt otrevliga barnmorskan sa bara "ta ett bad, duscha varmt, använd varm handduk och återkom när det är 3-4 minuter mellan och det vart så i några timmar"... Några timmar? Hur ska man stå uuuuut?????

• Bumman79

Har du tagit Alvedon? Snart dags låter det som...:)

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-06-27 01:27:29 följande:
    Har du tagit Alvedon? Snart dags låter det som...:)
    Jag har tagit 2 alvedon för tre timmar sen.. Hjälper verkligen noll! Känns som att hela ländrygg och mage ska explodera vilken sekund som helst.. Försöker låta kroppen följa med och göra mig tung och gå in i mig själv, men det är svårt... Det är lättare att spänna sig känner jag..
  • lycka 4

Vännen åk in om du känner att det är jobbigt, dom kan inte tvinga dig att vara kvar hemma.

• Emma Stark
    Sweet life skrev 2012-06-27 01:29:29 följande:
    Jag har tagit 2 alvedon för tre timmar sen.. Hjälper verkligen noll! Känns som att hela ländrygg och mage ska explodera vilken sekund som helst.. Försöker låta kroppen följa med och göra mig tung och gå in i mig själv, men det är svårt... Det är lättare att spänna sig känner jag..
    Åå då blir det snart bebis för dig :D :D 
  • Emma Stark

Jahapp, då har man klampat in på BF+11 idag då... Det känns jäkligt surt men på söndag blir jag igångsatt iaf och det är ju faktiskt "bara" 4 dagar kvar dit :) Det jobbigaste just nu tycker jag är att folk inte förstår hur det känns att gå "över tiden". Alla tjatar om att "men det är ju baaaaara några dagar kvar"... Jo men de dagarna känns ju som en evighet! Igår kväll började jag känna molvärk på eftermiddagen och det var fantastiskt att känna hur det försvann och sen kom tillbaka efter en stund igen och jag hann ju självklart tänka flera gånger att NU är det på gång :D :D Men det försvann såklart och nu vaknade man lika utvilad som vanligt... 

Ikväll har jag i alla fall bokat en middagsdate med min kära mor, så då finns det nåt att se fram emot iaf :P 

• emersson75
    Emma Stark skrev 2012-06-27 08:15:55 följande:
    Jahapp, då har man klampat in på BF+11 idag då... Det känns jäkligt surt men på söndag blir jag igångsatt iaf och det är ju faktiskt "bara" 4 dagar kvar dit :) Det jobbigaste just nu tycker jag är att folk inte förstår hur det känns att gå "över tiden". Alla tjatar om att "men det är ju baaaaara några dagar kvar"... Jo men de dagarna känns ju som en evighet! Igår kväll började jag känna molvärk på eftermiddagen och det var fantastiskt att känna hur det försvann och sen kom tillbaka efter en stund igen och jag hann ju självklart tänka flera gånger att NU är det på gång :D :D Men det försvann såklart och nu vaknade man lika utvilad som vanligt... 

Ikväll har jag i alla fall bokat en middagsdate med min kära mor, så då finns det nåt att se fram emot iaf :P 
    Jag gick över en vecka och var typ vansinnig, sen blir man ju ännu mer galen när alla frågar om man inte fått än, vad ser det ut som liksom....plus att man sagt 1000 gånger att man säger till när det börjar hända nåt...
    Hoppas det sätter igång för dig iaf. Jag hade inte en enda känning innan, hon var inte fixerad och låg jättehögt upp hela tiden, sen vips så satte det en himla fart.Tur att vi hann komma hem från skärgården, vi har ju världens långsammaste båt ;) 
  • Emma Stark
    emersson75 skrev 2012-06-27 10:57:44 följande:
    Jag gick över en vecka och var typ vansinnig, sen blir man ju ännu mer galen när alla frågar om man inte fått än, vad ser det ut som liksom....plus att man sagt 1000 gånger att man säger till när det börjar hända nåt...
    Hoppas det sätter igång för dig iaf. Jag hade inte en enda känning innan, hon var inte fixerad och låg jättehögt upp hela tiden, sen vips så satte det en himla fart.Tur att vi hann komma hem från skärgården, vi har ju världens långsammaste båt ;) 
    Det är såna här kommentarer som gör att man får hopp om livet igen :D Ååå vad jag hoppas att det sätter igååååång snart! :P

Ja jag förstår inte riktigt hur folk tänker? I dessa dagar med facebook och liknande så får väl folk reda på att jag fött barn redan innan ungen är född, så att de tror att de inte kommer få reda på det direkt är för mig en gåta :P
  • MissFörstånd

Bumman - trist om du känner dig besviken men jag tror du tänker rätt att om det är bäst för er båda så är det nog så. Jag har ju nu gjort två snitt och det är ändå bra upplevelser med lugn miljö och alla är så snälla.