Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

MissFörstånd skrev 2012-03-19 10:15:15 följande:

Vad skönt att höra om din pappa, hoppas det fortsätter åt samma håll.
    Tack, ja det får vi hoppas.
    Har fått en tid på Ante.... underbart äntligen kanske jag får lite sömn och värktabletter. Plus att jag förhoppningsvis får en tid för igångsättning, det skulle vara så skönt att få börja räkna ner 
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 11:55:30 följande:
    Vad skönt att allt gått bra för er hos bm!

Var själv iväg idag, det mesta såg bra ut men jag har blivit totalt förvirrad om jag ska göra snitt eller inte. Lille Harry är dessutom redan stor och ligger rätt långt över medel sf-måttet, hade ett sf-mått på 29 idag och är i vecka 28+2. Hade lyckats hålla vikten också sen förra gången! Men det här med snitt eller inte äter snart upp mig! *gah*

oj mitt mått låg bara på 22 eller 23 eller nåt, så jag blev orolig åt andra hållet. Vad var anledningen till kejsarsnitt för dig? Ursäkta mitt dåliga minne
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 12:07:47 följande:
    Jag har begärt snitt då jag sprack mycket sist. Fick en sfinkerruptur grad 3-4. Men alla inom sjukvården försöker avråda mig till ett snitt och nu har jag allvarligt börjat tvivla....Finns ju tydligen massa faktorer som spelar in under en förlossning som kan göra att man minimerar risken för att spricka mycket igen. Kanske var det barnmorskans oerfarenhet förra gången som gjorde att jag sprack så mycket...eller så var det epiduralen...eller fick jag värkstimulerande för fort/mycket. Har fått stora hjärnspöken i alla fall!
    jajust det, det var du;) Jag förstår din tanke precis. Jag sprack inte så illa med mitt första men jag blev klippt och sen sprack jag åt andra hållet när de fick häva sig på magen då hjärtljuden gick ner. Jag var livrädd andra gången men fick en jättebra bm som hjälpte mig enormt mycket, jag har inte sytt ett stygn med de andra tre. Så det måste inte bli lika illa men jag förstår din tanke. Har du fått träffa någon och prata med, vad jobbigt och gå och tänka och inte kunna bestämma sig
  • gammelmamma
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-19 13:06:10 följande:

Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
    vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?

Har en supervild pojke i magen och har haft det i några dagar .... han sparkar och snurrar och har boxningsmatch i magen så det gör riktigt ont .... Det är skönt att känna han men eftersom det gör ganska ont när han får in riktiga smällar är det skönt att när han slappnar av och faktiskt sover haha

Men snart orkar jag inte vänta längre .... vill ha bebis NU      

Jag tror att det är att den växer mycket just nu 
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-19 13:29:27 följande:
    V28 idag och nyss hemkommen från specmvc. Tappen ytterst lite kortare. Ca 1,9 cm har varit 2,2 sen fyra veckor tillbaka. Så får fortsatt ta det lugnt. Det blir nog ingen fullgången bebis det här. UL läkaren sa typ v 34-35 om han fick gissa. Och det e väl vad jag tror också. Positivt att jag inte har några sammandragningar i alla fall. Har den minskat typ 3-4 mm på fyra veckor så ligger jag ju ganska bra till att klara mig över v 32 i alla fall. Min första gräns va den här veckan v 28 nästa plattå blir v 32.

Hade en jätte gullig UL läkare som gav mig super fina 3 D bilder gratis {#emotions_dlg.flower} . Lägger upp i bildtråden. Och dags för ny magbild.

Gammelmamma: Gud va skönt att din pappa klarade natten . Hoppas han kryar på sig ännu mer. 

Tack och vad skönt för dig att du verkar klara den värsta krisen
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-19 14:20:51 följande:
    Men då ligger du ju inte långt över medel när det gäller sf-mått. Jag ligger på samma och min bm säger att man räknar på antalet fulla veckor, i detta fallet 28 +/- 2 cm. Alltså ska man ligga mellan 26-30 cm i sf-mått. Så då ligger du ju precis lagom? Det var det jag fick höra iaf. Jag ligger också högt på sf-skalan men inom "rätt" gränser så att säga. Sen var hon också noga med att påpeka att det  viktiga är att man följer sin egen kurva, inte nåt fast mått.
    då måste ju jag ligga lågt, jag är också i v 28. menmen hon hade väl sagt om det var något att oroa sig över
  • gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-03-19 14:42:54 följande:
    Är på g in till förlossningen då min bm absolut ville att jag skulle kolla upp mina sd.

Lycka till!
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-19 15:53:05 följande:
    Ja, har din bm inte sagt nåt så lär det ju inte finnas nåt att oroa sig över. Det svåraste med allt är väl att inte oroa sig i onödan skulle jag vilja säga
    Ja precis, jag försöker känna min egen kropp och utgår i från det. Det är lätt att dras med när det diskuteras saker. Missförstå mig inte, det är jättebra att det diskuteras men vissa dagar när jag är låg och nere så ser jag mest problem, andra dagar är bättre.:)
  • gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-19 16:43:13 följande:
    Hej alla! Måste fråga en sak? Är så att jag inte riktigt än vet om de blir planerat snitt eller inte? Men om de nu är så att jag kan födda vaginalt hur kan man då gå tillväga för att få planerat igångsättning? Detta pga 2 orsaker och de ena är att jag kommer aldrig orka gå hela vägen pga smärta och andra pga de praktiska då jag har panik vem som kan ta hand om mina barn å hund under förlossning och bb vistelse och de är så att dom som kan hjälpa till bor så pass långt bort?? Känner mer och mer panik inför de praktiska och vet faaan inte vilken fot jag ska stå på och är rädd att jag måste lämna mannen hemma med barn och hund och måste födda själv :(

JAg har pratat med min bm och hon i sin tur har bokat en tid åt mig. Jag ska på samtal på onsdag, då får jag veta ett datum som jag ska komma in på bedömning. Man får vara ganska påstridig och envis, i alla fall på KSS dit jag ska. Med min dotter som är 17 år var det inga problem men då hade jag gått till bf men slapp gå över som jag gjorde med de två första. Lycka till, själklart kan du ju inte gå och vara rädd för dessa saker.
  • gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-03-19 19:29:01 följande:
    Phu hemma!! Tappen va inte påverkad men jag har riktigt mycke sd å molande värk så jag ska ta det lite lugnt nu. Annars gick det bra hos bm har gått upp 4 kg sen inskrivning vilket är tok skön. Ny ska jag slänga mig på soffan kram på er

Vad skönt att det gick bra 
Svar på tråden Juni-barn