PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 12:07:47 följande:
Jag har begärt snitt då jag sprack mycket sist. Fick en sfinkerruptur grad 3-4. Men alla inom sjukvården försöker avråda mig till ett snitt och nu har jag allvarligt börjat tvivla....Finns ju tydligen massa faktorer som spelar in under en förlossning som kan göra att man minimerar risken för att spricka mycket igen. Kanske var det barnmorskans oerfarenhet förra gången som gjorde att jag sprack så mycket...eller så var det epiduralen...eller fick jag värkstimulerande för fort/mycket. Har fått stora hjärnspöken i alla fall!
jajust det, det var du;) Jag förstår din tanke precis. Jag sprack inte så illa med mitt första men jag blev klippt och sen sprack jag åt andra hållet när de fick häva sig på magen då hjärtljuden gick ner. Jag var livrädd andra gången men fick en jättebra bm som hjälpte mig enormt mycket, jag har inte sytt ett stygn med de andra tre. Så det måste inte bli lika illa men jag förstår din tanke. Har du fått träffa någon och prata med, vad jobbigt och gå och tänka och inte kunna bestämma sig